Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker. Kommer ikke inn i dag?


Thor
 Del

Recommended Posts

Det var strømutkobling kl. 7. Serverne er i ferd med å komme opp igjen. Vi håper alle er på plass i løpet av relativt kort tid.

 

Alle serverne synes å være oppe kl. 7.38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alle veger og omveger, men her er det ikke signal på den siden. Men det betyr ikke at feilen er hos deg. Uansett ellers fungerer internet bra her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her det ser ut til at det har skjedd noe med kirkebøkene, iallefall for Hedmark, det er kun døpte som er igjen, viede konfirmerte og begravede er "forsvunnet" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvet meg gjentatte ganger utover natt til søndag og søndag formiddag til jeg måtte ut og jobbe. Det synes som om digitalarkivet er ustabilt. Vi får høre? Så kan jeg for egen del legge til at intet har forrådt meg mere enn software.

 

Kjekt å ha tilgang att!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sikkert en forklaring på hvorfor Digitalarkivet har vært så ustabilt i det siste? Mange ringte meg og var sure fordi arkivet var nede når de hadde tid til å være på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer helst ikke folk som ikke poster under fullt navn, men ettersom dette tydelig er en tråd som blir lest av mange kan jeg henvise til denne tråden som finnes under "Spør Digitalarkivet / Andre spørsmål til Digitalarkivet".

 

Dette er som det heter "Brukernes eget forum" og det kan ikke forventes at de som er ansvarlige for drift av Digitalarkivet / Arkivverket skal følge med her. Derimot får man som regel greit svar dersom man poster på rett forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det selvfølgelig ikke fra deg jeg forventet svar Leif. Digitalarkivet vet selvfølgelig hvem jeg er! Tidligere har jeg fått svar her. De følger nok med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg leif, at du har fremmet spørsmål og fått svar. Imidlertid tror jeg ikke det er hardwareproblem. Jeg har også hatt driftsansvar for systemer som er relativt store i norsk sammenheng og det er ikke noe som er mere foræderisk enn software. Nåla i høystakken er stor i slike sammenhenger. Men vi har fått en forklaring og må være forberedt på ytterligere nedetid. Jeg tror statistikken ser litt anderledes ut enn det loggjournalene sier så langt. Men det er nedetid sett fra brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje merka noko når det gjelder lesing av KB denne helga, enda eg har vore mykje aktive fleire timar om gongi.

 

Kan det vere noko innstilling i nett lesaren din som må rettast på? Eller oppdatteringar? eller er det eit 'drivar' problem?

Kanskje du må tømme 'midlertidig internett filer' som lagrar seg på hard disken din når du surfer på nettet. Det finnes gratis program ute på nettet til å renske opp i dette.

 

Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer fra ca. 16.30 på fredag 18/8 til et godt stykke ut på dagen lørdag. Da kom jeg ikke inn på noe, heller ikke forumet. Man ser da også at siste innlegg på forumet ble skrevet 16.18 på fredag, og første innlegg på lørdag var 12.13, så da var det helt klart lang nedetid. Men resten av helgen hadde jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det selvfølgelig ikke fra deg jeg forventet svar Leif. Digitalarkivet vet selvfølgelig hvem jeg er! Tidligere har jeg fått svar her. De følger nok med!

Jeg er enig med Leif. Jeg har også fått svar fra Digitalarkivet på dette forumet og de følger nok med, som du sier. Derimot så er det en egen gruppe (Spør Digitalarkivet) med fora opprettet nettopp for kontakt med Digitalarkivet. Dersom man har konkrete spørsmål til Digitalarkivet så regner jeg med man har større sjanse for at flest mulig representanter fra Digitalarkivet leser innleggene dine dersom du poster i nettopp disse foraene.

 

Når det er sagt så har jeg også oppfattet enkelte tjenester som mere ustabile enn hva som har vært tilfelle tidligere. Om det skyldes at jeg har vært innom mere den siste tiden, eller om det skyldes at tjenestene faktisk har vært mere nede, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.