Gå til innhold
Arkivverket

Reg. til fangealbum for Chr.a.a.Politikammer

Kathe Røed
 Del

Recommended Posts

Christian Julius Evensen ser ut til å være plassert på festningen når dette bilde blir tatt. Bildet skal være i album l-1

Det jeg lurer på er om det er det samme bildet som er registrert i fangealbum 1885 - 1894 Botsfengselet. Der står han oppført som Kristian Julius Evensen, foto nr. 51 innsatt for tidspunktet 26.11.1885 - 26.11.1890.

Hvordan skal jeg gå fram for å få sett foto nr. 1378? Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kathe

I mitt register fra Chr.Politikammer er de 2 bilder til av Kristian Julius Evensen,

men jeg husker ikke om det er det samme bildet i Rekke I,album 1 og 2.

som du ser står kallenavnet hans på det ene.

1127 Kristian Julius Evensen Akersh. Album I-1

3062 Kristian Julius Evensen Middags Marie . Album I-2

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Tom. Er disse også i Statsarkivet - og går det ev. an å få se dem der? Det er jo dumt å bestille kopier hvis de er like. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathe

Alle albumene er på statsarkivet i Oslo, så det burde ikke være noe problem å bestille alle aktuelle album å sammenligne bildene.

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du ga meg beskjed om at det var 2 bilder til Tom - jeg var ikke klar over at navnet var skrevet både med C og K. Og takk for opplysn. an Statsarkivet. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.