Gå til innhold
Arkivverket

Paul Pedersen Vettals 2 koner (Ullensaker slekt)

Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Paul Pedersen Vettalseie (døpt Ullensaker 7 juni 1761, død Ullensaker 28 juli 1821)var husmann på Vettal lille i Ullensaker.

Han var gift 2 ganger:

1) Kone nr. 1 var Berte Isachsdatter, f. ca. 1756, begr. Ullensaker 6 oktober 1790. De ble gift i Ullensaker 10 april 1787 og står oppført med navnet Olstad. Jeg finner ikke Berte født i Ullensaker, men hun konfirmeres der i 1772 (16 år gammel) og har da Stoker Eie som som bosted. Stokker er gård i Ullensaker.

2) Kone nr. 2 var Aase Hansdatter, f. ca. 1765, begr. Ullensaker 16 juni 1799. Jeg finner ikke vielsen i Ullensaker, ei heller kan jeg se at hun var født/konfirmert der.

Hvem var så disse 2 konene? Hvor kom de fra og hvem var foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste Aase Hansdtr. jeg har funnet i Nes som kan være aktuell, er konfirmert 1772 nr 10 lengst til høyre: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7651&idx_id=7651&uid=ny&idx_side=-274 . Hun er fodt i 1756 som datter av Hans Klausen og Anne Larsdtr. g. 1755 på plassen Bråten u/ Klodsbodding Jf Nes b.b. V s 165 Øverst. Kan hun ha vært i tjeneste på Berg mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.