Oddbjørn Johannessen Skrevet September 3, 2011 Del Skrevet September 3, 2011 Finnes det søkbart kildemateriale (f.eks. kirkebøker) for Svalbard her i Digitalarkivet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adele Goa Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 På Gravminner i Norge finne vi Svalbard i Tromsø kommune med tidligst begravelse 1917. Derfor kanskje Svalbard er i Tromsø sokn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Johannessen Skrevet September 4, 2011 Forfatter Del Skrevet September 4, 2011 Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Finnes det søkbart kildemateriale (f.eks. kirkebøker) for Svalbard her i Digitalarkivet? Så vidt jeg kan se, er det ikke lagt ut noen kirkebøker. Vi har derimot pantebok nr. 1 for Svalbard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Johannessen Skrevet September 4, 2011 Forfatter Del Skrevet September 4, 2011 Takk skal du ha, Kristian. Jeg spør egentlig på vegne av en svensk slektsforsker. Han leter etter opplysninger omkring dødsfallet til en grandonkel - en gruvearbeider som døde på Svalbard i 1919. Nå er det jo uansett ikke sikkert at dette dødsfallet vil være registrert i norske Svalbard-kilder i det hele tatt, for svenskene hadde vel også gruvevirksomhet der oppe en periode (jf. navnet Sveagruva)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet September 5, 2011 Del Skrevet September 5, 2011 Takk skal du ha, Kristian. Jeg spør egentlig på vegne av en svensk slektsforsker. Han leter etter opplysninger omkring dødsfallet til en grandonkel - en gruvearbeider som døde på Svalbard i 1919. Nå er det jo uansett ikke sikkert at dette dødsfallet vil være registrert i norske Svalbard-kilder i det hele tatt, for svenskene hadde vel også gruvevirksomhet der oppe en periode (jf. navnet Sveagruva)? Jeg tror du skal rette spørsmålene til Statsarkivet i Tromsø, som jo dekker Svalbard. På Arkivportalen finner jeg at prestetjeneste på Svalbard først kom i gang i 1920. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Johannessen Skrevet September 5, 2011 Forfatter Del Skrevet September 5, 2011 Jeg tror du skal rette spørsmålene til Statsarkivet i Tromsø, som jo dekker Svalbard. På Arkivportalen finner jeg at prestetjeneste på Svalbard først kom i gang i 1920. Ja, jeg har allerede lagt inn et spørsmål til Statsarkivet i Tromø her i DA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts