Rune Bergesen Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Der er skifte etter Nils Knudsen Brynestad Olden side 100a 1731-1734, kan jeg få oppgitt arvingene i dette skiftet, vanskelig å lese alt. Takk Rune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Nedrebø Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Skiftet er datert 14. mai 1732. Han etterlot seg som arvinger sine avdøde søskens barn: Knud Olsen Svarvestad Ole Rasmussen Beenes Elling Olsen Aufleid Salig Knud Brynestads gjenlevende sønn Knud Knudsen, 1 1/2 år Salig Kari Olsdatter Svarvestads tre gjenlevende døtre Ane Olsdatter, g.m. Anders Eide i Gloppen, Synneve Rasmusdatter g.m. Peder Haraldsen Setten, Ane Rasmusdatter, 23 år, så og Ingeborg Olsdatter, 26 år. Halvsøskens barn: Ole Ellingsen Schaastad på Sunnmøre Peder Ellingsen Høydahl, Sunnmøre Brithe Iversdatter Raad på Breum Ane Andersdatter g.m. Anders Olsen Raad Den salige manns halvsøstre: Brithe Olsdatter g.m. Anthonius Birkelo Magdeli Olsdatter g.m. Harald Endahl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Egil Russøy Skrevet September 4, 2011 Del Skrevet September 4, 2011 Sidan eg no tilfeldigvis sit her med bygdesoga for Innvik og Stryn, så kan eg no skrive av det lille som står der om Nils Knutson Brynestad. "Nils Knutson, d 64 år g. 1732, br 1700; åtte i 1705 1 t. k. 5 mk sm = 1 pd 17 mk.; sk. 1725 på 6 mk. Passet hans dags. 1710. K.: (1 Magnh. Jonsd., d. ikr. 1699). (2.) Malene Andersd., d. 76 år g. 1762" Mykje forkortingar her. Men kort fortalt så døyr Nils Knutson 64 år gamal i 1732. Han blei brukar i 1700 (Det er her snakk om bnr 9). Han var gift to gonger, med Magnhild Jonsdtr. som døde kr. 1699 og Malene Andersdotter som døde 76 år gamal i 1762. mvh Egil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå