Gå til innhold
Arkivverket

Anna Maria Rudilatte

Erling Hoel
 Del

Recommended Posts

Har lett etter min oldemors død i alle KB for Oslo og Arendal, men finner ikke hennes død.

I dåpen til Johan Valdemar (nr. 101) er de en notat fra sogneprest Thraph i Oslo om en "tilståelse".

Finnes det noen utfyllende opplysninger som bakgrunn for denne notisen?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=775&idx_id=775&uid=ny&idx_side=-60

Håper på en løsning av mysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter min oldemors død i alle KB for Oslo og Arendal, men finner ikke hennes død.

I dåpen til Johan Valdemar (nr. 101) er de en notat fra sogneprest Thraph i Oslo om en "tilståelse".

Finnes det noen utfyllende opplysninger som bakgrunn for denne notisen?

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=775&idx_id=775&uid=ny&idx_side=-60

Håper på en løsning av mysteriet.

Jeg har undersøkt i Arendal prestearkiv her ved Statsarkivet i Kristiansand, men finner ikke der bevart brevet datert 06.11.1893 fra sogneprest Thrap. Det er derfor dessverre uklart hvorfor Thrap på dette tidspunktet fant det hensiktsmessig å underrette sognepresten i Arendal om at handelsmann Ole Olsen siden ca. 1870 hadde levd i konkubinat med mor til Johan Valdemar, selv om han siden 1854 hadde hatt en kone i Vestre Gausdal. Oddleif Lian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddleif Lian

Tusen takk for at du undersøkte for meg.

Mulig at det kan være noe i Oslo siden de bodde der på den tiden og Thrap var sogneprest i en menighet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.