Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Niels Nielsen og Maria Nielsdatter bosatt i Trappa i Aker, Oslo fylke i 1842

Recommended Posts

Har fått god hjelp her til å finne Niels og Maria tidligere, og deres datter Nicoline, født i 1840. Nicoline gifter seg med Gunder Andersen i 1856.

Men når jeg skal forsøke å finne ut mer om disse stopper det. Er det noen som vet hvor Niels Nielsen og Maria Nielsdatter giftet seg? Nicoline ble først døpt 2 1/2 år etter at hun ble født. Ble hun født et helt annet sted og først døpt da de slo seg ned i Aker?

Jeg finner heller ikke verken Niels og Maria eller Nicoline og Gunder i FT 1865. Jeg tror jeg må ha oversett dem for så vidt jeg kan se bor Nicoline og Gunder i Grubbegaten da de får Mathilde i 1860. De fikk også flere barn, i følge FS fikk de blant annet Alfred Nicolai 6.1, døpt 18.3.1866 i Domkirken, men jeg finner ikke ham i kirkeboka.

Hvis noen har noe info om disse setter jeg stor pris på det smile.gif

Mvh

Anne Gro Ek

Alfred Nicolai ble døpt i Trefoldighetskirken:

Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 2 (1863-1870), Fødte og døpte 1866, side 142.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=692&idx_id=692&uid=ny&idx_side=-146 (nr. 38)

Nicoline dør 10. august 1889 (i Porsgrunn, står det ytterst, men innskrevet i Paulus). Familien bor da i Korsgata 28.

Oslo fylke, Paulus, Ministerialbok nr. 11 (1889-1897), Døde og begravede 1889, side 5.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5820&idx_id=5820&uid=ny&idx_side=-8 (nr. 113)

Takk til alle som har bidratt - her var det mange nye opplysninger smile.gif

Hvis noen i tillegg vet noe mer om hvor Niels Nielsen og Maria Nielsdatter ble født hadde det vært kjempefint.

Mvh

Anne Gro Ek

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.