Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Senere endring:

Det er bare én Reidar Lunde i adresseboken i 1945: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/43442/769/?size=full&mode=0

Men dette viser seg ikke å være Kerstis onkel.

PS: Det neste innlegget (Berits) ble skrevet før dette ble endret.

Jeg tror imidlertid at dette er den riktige Reidar Lunde:

Det var en Reidar Lunde født i 1911 som ble begravet på Nordre Gravlund i 1981: http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/166119

Solveig Lunde (1912 - 1998) ligger i samme grav. Du kan sikkert få kontakt med eventuelle etterkommere ved å kontakte Gravferdsetaten i Oslo kommune og spørre etter hvem som står som fester av graven. De vet kanskje også hvor din tante og onkel bodde i 1955. Graven er foreløpig festet til 2018.

Jeg var nok litt for rask i mitt forrige innlegg uten å sjekke om det kunne være flere aktuelle kandidater med samme navn og fødselsår. I innleggene 4 og 5 trodde Berit og jeg at vi hadde med den kjente redaktør Reidar Lunde i Aftenposten å gjøre. Men ham var det ikke. Da må vi se bort fra opplysningene i de to foregående innleggene.

Nei, du ikke abonnere, det er bare et forslag fra meg. Da får du nemlig melding når det kommer nye svar. Det hender jo at spørsmål også blir stående ubesvart lenge, og så plutselig kommer det et nytt innlegg. Da har vi kanskje sluttet å følge med på det emnet. Da er det veldig kjekt å ha abonnert, for da får vi øyeblikkelig vite (til vår epost) når det har kommet et nytt innlegg. For meg har i alle fall det fungert fint, for jeg er ikke inne på dette forum daglig. Men min epost sjekker jeg regelmessig.

• 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Tusen takk for et interesant svar.

Solveig Svensen er min fars søster og her var det mye slekt på farmors side. Pluss endel levende etterslekt jeg ikke synes skal ligge fritt tilgjengelig.

Mesteparten av den norske siden har jeg. Men her er massevis av famile ang. min oldefar fra Shetland. Har en god fra Sheltalnd også men ser at det er mye mer her. Også om farmors halvsøsken.

Hjertelig takk!

Hilsen Kersti Sorter

• 1 år senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.