Gå til innhold
Arkivverket

Thora johanne f.Olsdtr. G. Tandberg

Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Leter etter hvor Thora Johanne f. olsdtr. gift med Hans Peter Martinsen Tandberg døde. I slektsboka "Tandberg en bondeslekt fra Ringerike" står det at hun døde i 1893.Kan heller ikke finne datteren paret fikk i 1893, som fikk morens navn. Faren var handelsbestyrer på Haugfoss (blåfargeverket i Modum) i 1891 samme år fikk de datteren Marie, døpt i Nykirke i Modum.Håper noen kan hjelpe.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

ifølge 1900-tellingen, jfr. lenke i 2. innlegg, så var Hans P. enkemann. Jeg har stt under "Døde i Modum" (buskerudslekt.no), men ikke funnet henne - har du lett der? NB: jeg har ikke sjekket dødsfallene etter 1900, i og med opplysningene i folketellingen.

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Astrid

Jeg har lett både i Sande og Modum , men kan ikke finne verken datteren eller mora. Begynner å lure på om slektsboka har feil, at det ikke finnes noen datter v. navn Thora Johanne.Faren dør i Røyken i 1912 av tæring, begravet i Sande. Må vel antagelig til statsarkuvet å se på skifte etter han.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

har du sjekket "utflyttede Modum" og "innflyttede Sande"? Flyttingen må jo ha skjedd etter dåpen til Marie i 1891 og før folketellingen i 1900. Finnes flyttemeldingen, kan du være heldig å finne ut mer..., men lett skal det ikke være her i verden!!

mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.