Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Her er så mykje allsidig kunnskap her inne at eg vågar meg frampå med eit song-spørsmål igjen. Eg skal underholde på ein haust-takkefest, og hadde hatt bruk for ein song om poteter, i eintal eller fleirtal, men kjem ikkje på nokon. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Biberg Kristensen Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Under bondens aker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Takk for tipset Leif, men eg er ikkje heilt sikker på om møtelyden på Bedehuset vil vere heilt fornøgde med det valet ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Andreas Johansønn Løkken Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Her er så mykje allsidig kunnskap her inne at eg vågar meg frampå med eit song-spørsmål igjen. Eg skal underholde på ein haust-takkefest, og hadde hatt bruk for ein song om poteter, i eintal eller fleirtal, men kjem ikkje på nokon. Tips? Her har du en ( fra portveien 2 ) http://victoriasverden.blogspot.com/2007/02/ta-en-potet.html , den er vel ikke for vågal på bedehuset tenker jeg :-)))) hilsen Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Biberg Kristensen Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Takk for tipset Leif, men eg er ikkje heilt sikker på om møtelyden på Bedehuset vil vere heilt fornøgde med det valet ;-) Jeg syntes du sa fest :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Takk Bjørn, den skal eg vurdere - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde Rossing Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Fant noe her, men ser ut som du må sette melodi på sjøl http://tromoyhistorielag.org/?artID=62 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilde Rossing Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 En til http://www.regjeringen.no/nb/dep/lmd/kampanjer/potet2008/lett-om-potet/potetsang-til-repetisjonsbruk-.html?id=517444 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Bjerkevoll Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Gammelpoteta med Vømmøl er det jeg kommer på når det gjelder potetviser http://www.justsomelyrics.com/2494853/V%C3%B8mm%C3%B8l-Spellmannslag-Gammelpoteta-Lyrics Vel ikke verre enn at den går på bedehuset også i våre dager :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Er det nokon som har ein ide om melodien på #7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Oddløkken Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Enig med Helge Bjerkevoll, Gammelpoteta av Hans Rotmo må være med :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Andreas Johansønn Løkken Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Enig med Helge Bjerkevoll, Gammelpoteta av Hans Rotmo må være med :) Æ stemmer for gammelpoteta av Rotmo / Vømmel æ å ( beste musikken kjem jo fra Trøndelag ) Foreslår at Aase stiller med stor lausbart , skinnvest og rallarhatt på huet når hun fremfører sangen også , garantert suksess det Aase :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Muleg eg vil slite med å finne passelege akkordar på harpeleiken :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne J. Engmo Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Fant fram den gamle potetsangen jeg husker vi sang på skola . Potetsang (mel. Å jeg vet en seter) Samme hva du heter, spiser du poteter. Og nå kan du bukke, ryggen din og plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke - NÅ HAR VI POTETER HELE ÅRET RUNDT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Kjempeflott, Anne! Er dette alt? Melodien er lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne J. Engmo Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Kan ikke huske at vi sang mer etter det,desverre ,men du har jo rett i at hvis man følger melodien burde det jo være mer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Lauritzen Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Melodien til # 7: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Takk Kjell, her blir det intens øving utover natta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 6, 2011 Då vil eg takke for all hjelp og alle gode forslag! Det blir nok denne siste som blir fyrstevalet, i alle fall denne gongen. Sidan ingen av dokke kjem på Hausttakkefesten i morgon tillet eg meg å røpe eit av poenga mine: Skal vi takke uansett? Med den vekstsesongen vi har bak oss her vest i år, kunne det ikkje vere meir betimeleg med ein reklamasjon? Send oss ein ny sommar, den vi fekk var ikkje brukande - ? Men eg røpar ikkje konklusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Aage Løkke Skrevet Oktober 6, 2011 Del Skrevet Oktober 6, 2011 Her har du en ( fra portveien 2 ) http://victoriasverden.blogspot.com/2007/02/ta-en-potet.html , den er vel ikke for vågal på bedehuset tenker jeg :-)))) "Ta en potet" går nok på bedehuset, for Portveien 2 er skrevet av presten og salmedikteren Eyvind Skeie! Men eg røpar ikkje konklusjonen. Men kanskje du kan røpe konklusjonen etter høsttakkefesten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet Oktober 7, 2011 Del Skrevet Oktober 7, 2011 Fant fram den gamle potetsangen jeg husker vi sang på skola . Potetsang (mel. Å jeg vet en seter) Samme hva du heter, spiser du poteter. Og nå kan du bukke, ryggen din og plukke. Vi skal være flinke, siden kan vi vinke - NÅ HAR VI POTETER HELE ÅRET RUNDT ! Etter 24 år som barnehageansatt har jeg ikke hørt om mer tekst på den potetsangen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 7, 2011 Takk, Erling, då veit eg det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå