Gå til innhold
Arkivverket

Advarsler


Anne B Fiskå
 Del

Recommended Posts

Jeg har ikke fått noen "advarlser" så langt, men etter å ha lest innleggene i dette temaet, har jeg trang til å stille følgende spørsmål til de ansvarlige:

 

HVEM er det som gir folk her inne advarsler? Er det de ansvarlige i Digitalarkivet eller er det hvem som helst av brukerne her inne som kan gi advarsler? Det finnes en gul trekant til venstre nederst som heter "rapporter". Er det derfra advarslene stammer?

 

Jeg tror jeg ville bli noe opprørt selv om jeg fikk en advarsel uten begrunnelse, derfor forstår jeg Annes reaksjon.

 

Aller først: Anne B. Fiskå har ikke fått noen advarsler, som det er blitt presisert her så er det noe som skjer hos henne som gjør at denne boksen dukker opp helt av seg selv.

 

Oppklaring advarsler:

Alle kontoer har en advarsellinje under navnet sitt, både i debatttrådene og på profilsidene. Hvis noen opptrer i strid med god folkeskikk og/eller reglene for debattene, kan hvem som helst av registrerte brukere rapportere vedkommende. Da klikker en på den gule varseltrekanten hvor det står rapporter.

 

Rapportene havner hos moderatorene. Moderatorene leser begrunnelsen for rapporten og ser på tråden og innlegget. I noen tilfeller holder det med at moderator redigerer innlegget, i andre tilfeller får den rapporterte personen en PM eller en e-post med en oppfordring om å følge ordensreglene, men moderator kan også gi advarsler sammen med en slik PM/e-post, da vil personen få advarselslinjen sin delvis utfylt, avhengig av hvor mange merker moderator velger å gi.

 

I ytterste konsekvens kan moderator sette begrensninger på kontoen til en registrert bruker, f.eks. utestenging, fratatt mulighet for å poste innlegg, forhåndsgodkjenning av innlegg, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall beroliggende og vite at ett klikk på den gule varselstrekanten under enkeltinnlegg ikke automatisk fører til varsler. :) Det er sikkert noen som av ren tilfeldighet har kommet i fare for og trykke på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Anette for oppklaringa.

 

Eg lurer på ein ting til. Dersom nokon får ein advarsel, vil den då bli ståande for alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, advarslene kan vi ta bort igjen så snart vedkommende som har fått dem følger ordensreglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, advarslene kan vi ta bort igjen så snart vedkommende som har fått dem følger ordensreglene.

 

Betyr det at NNN får strøket sin advarsel om han endrer NNN til sitt eget navn? I så fall, hvorfor har bare NNN advarsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.