Gå til innhold
Arkivverket

Albert Mathisen Sem (f. 1870) og Anna Nilsen Bøe (f. 1871)

Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Det ville overraske meg om ikke en av etterkommerne vil kontakte avisen etter å ha lest dagens Sandefjords Blad. Men hvis ikke, så må man kanskje gå via gravregistreringen og navn på fester (jeg har dog ikke alltid opplevd kirkevergen i Sandefjord som like imøtekommende når det gjelder slike opplysninger).

DTH

Iflg. Norges skibsførere 1953 bodde Alf Møller Mathisen (f.22-8-1900 Sandar) i Sandefjord. Han var gift og hadde 1 barn.

Graven på Sandar kirkegård (d. 1966).

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også den spennende historien i Sandefjord blad i dag. Fant også familien i 1910 -tellingen .

Dessverre har jeg ikke mine Sandeherred og Sandefjordbøker her for tiden, men jeg håper at noen kjenner famliens

etterkommere .

På Vestfoldslekt ligger det noen opplysninger . Her er Alf Møller Mathisen døpt:

http://www.vestfold-slekt.net/cgi-bin/db.cgi?db=0724Dopte6&view_detail=1&ID=5701

Håper at boken kommer tilbake til slektninger!

Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med disse gravstener fra Dis registrering også. Her er Alf Møller Mathisen registrert:

http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=3152756

Mvh. Gunn

Jeg lenket til dette gravstedet i innlegg 4, men det ble vel noe skjult. Uansett, jeg har nevnt denne tråden for journalisten og foreslått at hun forhører seg hos kirkevergen for å få navn på fester. Så gjenstår det å se om hun følger opp. Men avisen kan også ha fått henvendelser fra en eller flere etterkommere allerede. Med så mange barn er det gode muligheter for at noen av etterkommerne fortsatt bor i Sandefjord.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes arkiv i Sandefjord av dødsannonser fra aviser 1966 ?

Da kan det jo være at nevn på etterkommere av Alf Møller Mathisen er nevnt?

Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det finnes arkiv i Sandefjord av dødsannonser fra aviser 1966 ?

Da kan det jo være at nevn på etterkommere av Alf Møller Mathisen er nevnt?

Mvh. Gunn

Ja, SB har de fleste årgangene innbundet, regner med at de ikke kvittet seg med dem da de flyttet til Storgata. Antar at man kan stikke innom og spørre om man kan ta en titt. Det kunne sikkert journalisten ha tenkt på også... Men meningen er vel å skrive minst 2 artikler om saken, så da kan man vel ikke gjøre for mye ut av det første oppslaget. :) For øvrig har ikke journalisten besvart henvendelsen min ennå.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forøvrig at det i telefonkatalogen for Kongsberg finnes en del med navnet Sjøtun fortsatt.

Datter av Albert Mathisen er nevnt som Nora Mathisen Sjøtun, Kongsberg er jo ikke langt unna:-)

Håper du får svar fra artikkelskriveren.

Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...