Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall / dødsmelding i Larvik i 1922

Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Hei!

Ønsker å få vite arvinger og deres bosted, etter bokhandler Mons Andersen i Larvik. Han var født på gården Jordal i Åsane (Hamre/Hammer) i 1854 og døde i Larvik i 1922. Jeg har dessverre ikke dato.

Sender og med en lenke fra en debatt om samme mann her på Digitalarkivet: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/174053-doedsfall-i-larvik-etter-1910/page__p__1486027__hl__larvik__fromsearch__1#entry1486027

Mvh.

Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til: Kenneth Bratland

For å kontrollere dette, kan vi undersøke dødsfallsprotokollen for Larvik, men det krever ordinær saksbehandling fra vår side. Vi ber derfor om at du fyller ut kontaktskjemaet på våre nettsider http://www.arkivverk...vet-i-Kongsberg eller sender oss en e-post, hvor du også oppgir din postadresse.

Vennlig hilsen

Statsarkivet i Kongsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Statsarkivet i Kongsberg!

Jeg synes det er fryktelig tungvint at jeg må sende en ny henvendelse til dere, for å få avklart Larvik-spørsmålet mitt.

Statsarkivene i Tromsø, Trondheim og Bergen svarer kjapt og greit på slike henvendelser. Det sparer både dem og meg for tid.

Ut fra min kunnskap om journalføring og saksbehandling vil dere bruke vesentlig lenger tid på å finne svaret på denne måten.

I forhold til Serviceerklæringen til Arkivverket synes jeg ikke dette er brukervennlig. Er det slik at Statsarkivet i Kongsberg ikke ønsker å yte en like god og rask service til meg som de ovennevnte statsarkivene?

Når man har mulighet til å legge svaret kjapt og enkelt ut på nettet sparer man både tid og ressurser. Det er vel også det regjeringen ønsker slik også min bygdebokforfatterkollega Lars Øyane er inne på.

Statsarkivet i Bergen har vært til uvurderlig hjelp for meg med å komme med kjappe og gode tilbakemeldinger på blant annet spørsmål om dødsmeldinger. Det som ofte viser seg er at andre også kan ha god nytte av svaret som jeg får. Det får man dessverre ikke muligheten til når svaret blir sendt til min private epost eller per brevpost.

Med vennlig hilsen

Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider