Gå til innhold
Arkivverket

Nils Nilsen

Harald Bræin Sørensen
 Del

Recommended Posts

Nils Nilsen er født på fødselsstiftelsen, Christiania 16 november 1892, døpt samme sted 20 november. Far Nils Løften . Mor Gunda Larsen ( født: Guro Larsdatter Stave)De var ugift. Gunda (Guro) er min oldemor og hun hadde flere barn uten å være gift, bl.a. min bestemor.

Plutselg fant vi Nils som barn uten at dette har vært kjent. Derfor kan han ha dødd tidlig eller blitt adoptert bort.

Jeg har fått via annen kilde her, en del opplysninger om faren Nils Løften.

Så hvor kan jeg lete for å få vite Nils Nilsen sin skjebne.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils nr.718

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Dåpsbok nr. K 0004.1 (1892-1895), Fødte og døpte 1892, side 20.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5429&idx_id=5429&uid=ny&idx_side=-21

Jeg får opp feil side her, prøver igjen

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Dåpsbok nr. K 0004.1 (1892-1895), Fødte og døpte 1892, side 20.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1874&idx_id=1874&uid=ny&idx_side=-21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld: Jeg kjenner til de tre andre barna. Men Nils var ukjent inntil jeg skulle se etter far til barn nr 2, Da fant jeg at det var hennes 3dje leiermål og videre undersøkelse fant frem til nevnte Nils. Så det er han jeg leter etter nå. (samt flere opplysninger om Gund/Guro ) i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste datter er født i 1890 i Hønefoss. datter nr 2 er født 1901 i Christiania (døpt Petrus kirke) og 3dje datter er født i 1903 i christiania (døpt Rikshospitalet)

Disse tre kjenner jeg relativt godt til. Det jeg ikke finner er når Guro/Gunda flyttet til Christiania, hvor hun var i folketellingen 1900 (jeg finner henne ikke da) og hvor hun bodde ved Nils sin fødsel. Ellers er det fokus på Nils jeg har nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider