Liv Anderson Skrevet Oktober 19, 2011 Del Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg fant ordet "Korpstambur" som en tittel til en mann som gifta seg omkring 1820 i Hordaland. Kan noen si meg hva Korpstambur betyr? Liv Anderson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet Oktober 19, 2011 Del Skrevet Oktober 19, 2011 Det har vært snakk om tamburer i ganske mange temaer tidligere (søk i arkivet, for eksempel). En tambur var en militær signaltrommeslager, men betegnelsen er også brukt i musikalske sammenhenger utenfor militæret. Jeg fant ingen spesifikk referanse til korpstambur, bortsett fra at ordet var kort nevnt i tema #3716 i det gamle forumet (innlegg #26). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Lene Hagen Skrevet Oktober 19, 2011 Del Skrevet Oktober 19, 2011 Hva jeg tror etter å ha tittet litt på nett, dog uten å finne noe eksakt forklaring. Det virker som at det er det samme som tamburmajor. Dvs den som går først i korpset og "styrer" korpset. Kanskje vi her snakker om et militært korps ? Bare et forslag dette her, for 110% er jeg ikke. Hilsen Anne Lene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå