Gå til innhold
Arkivverket

Kva i all verda er dette ?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Her vert det framleis rydda hus, og vi går oss fram på følgjande underlege gjenstand oppe i tredje etasje. Det er BLYtungt, 2 personar rikka ikkje kassa det sto i (korleis det kan ha kome 2 trapper opp veit ingen). Eg kan prøve å få eit betre bilde av den mest detaljrike enden - trangt er der og.

 

No er eg spent på om bildet blei med.

 

Det blei det visst ikkje, tru kva eg gjorde feil?

 

Nytt forsøk etter Reidar sin beskrivelse nedanfor, men eg meiner det er slik eg har prøvd før -

 

Framleis like mislykka - ENDÅ eit nytt forsøk.. opplasting, står det nokon stad? Legg til vedlegg, står det, eg blar gjennom og finn bildet eg skal ha, er det då noko anna å gjere enn å trykkje Legg ved denne filen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vert det framleis rydda hus, og vi går oss fram på følgjande underlege gjenstand oppe i tredje etasje. Det er BLYtungt, 2 personar rikka ikkje kassa det sto i (korleis det kan ha kome 2 trapper opp veit ingen). Eg kan prøve å få eit betre bilde av den mest detaljrike enden - trangt er der og.

 

No er eg spent på om bildet blei med.

 

Det blei det visst ikkje, tru kva eg gjorde feil?

 

Samme framgangsmåte som i det gamle forumet etter at du har valgt full editor, husk å trykke legg ved denne filen etter opplasting, men dette skjønner du sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla ned til boksen for hurtigsvar (etter siste innlegget i temaet) og klikk "Bruk full editor". Du får da opp en ny editor. Rett under tekstfeltet ser du overskriften "Legg til vedlegg". Klikk "Browse..." knappen, velg filen i dialogboksen som kommer opp, og klikk "Åpne". Filnavnet til den valgte filen kommer da opp i det lille feltet til venstre for "Browse..." knappen. Klikk deretter knappen like under markert "Legg ved denne filen".

 

Deretter er det bare og trykke "Svar nå" og bildet skal bli med i innlegget.

 

Håper du får det til; jeg er litt nyskjerrig nå på hva slags gjenstand det er snakk om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik eg gjer det, og ingen bilde kjem. Prøver igjen: - og får beskjed om at fila er for stor. Kva gjer eg då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik eg gjer det, og ingen bilde kjem. Prøver igjen: - og får beskjed om at fila er for stor. Kva gjer eg då?

Du kan bruke ett bildebehandlingsprogram (som Photoshop) til og endre oppløsningen og/eller bildekvaliteten filen er lagret med. De fleste bildebehandlingprogrammer har liknende funskjoner for og endre størrelsen (oppløsning og kvalitet) på bilder. Hvis du ikke vet hvordan du gjør dette kan du gjerne sende bildet i epost til meg så kan jeg redigere det og legge det inn for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det var eit godt tilbod. Sender du meg ein epost på aasers@c2i.net så skal du få bildet i retur. Beste forslag i heimen er at det dreiar seg om ei industri-strikkemaskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt merkelig gjenstand, og åpner med et forslag om en tidlig generasjon strikkeapparat, men det er sikkert langt ut på jordet?

 

Og hvis det var det hadde sikkert Aase visst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også på. Tror også at det må være ei strikkemaskin av ett eller annet slaget. Jeg har sett lignende i alle fall.

 

Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva det eventuelt har vært strikket, hvis det er strikkeapparat, om det er noen store grove greier?

Og alt var vel tungt og solid før?

 

Det som fikk meg til å tenke strikkeapparat er disse nålerekkene (ser i hvertfall ut som det), men mulig det er noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde av en strikkemaskin fra 1910.

 

Min lenke

 

Takk Grete - her ser vi i alle fall same typen "venge-skruar" som på mitt remedium. Så det spørst om ikkje tampen brenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.