Gå til innhold
Arkivverket

Peder Pedersen Høiland, Strand i Ryfylke

Rune Roalkvam
 Del

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter Peder Pedersen Høiland fra "Strands sogn" som i 1861 (20/8) ble far til uekte barn Ingebrit Pedersen Roalkvam i Vikedal. Mora var Ingeborg Olsdatter Bjørnstien. Ingebrigt var søskenbarnet til min oldefar og tjener på hans husmannsplass Mathaug under Roalkvam, i 1865 og 1875. Hjemstavnsprotokollene i Bergen 1881-2 viser at han flakket om i Bergensområdet, men jeg finner ham ikke i FT 1900/1910. Er interessert i både opphavet hans, formodentlig i Strand, og evt. hvor det ble av ham etter 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune! Det er nok grunn til å tru at dette er Petter Pettersen Høiland av Vardalsfamilien. (Han kalla seg Høiand truleg av di han etter alt å døma var født medan foreldra budde på Høyland i Strand). Så dersom du tar kontakt med meg på e-postadressa mi, skal du få nærare opplysningar om han og opphavet hans. Beste helsing Arnvid Lillehammer med e-postadresse arnvid.lillehammer@lyse net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.