Rolf Theodorsen Skrevet Oktober 27, 2011 Del Skrevet Oktober 27, 2011 Har plutselig fått svært liten skrift når jeg skal søke i kirkebøker eller folketellinger. når kirkeboksidene kommer opp og jeg som vanlig setter til 100% er det OK. Har jeg gjort noen innstillinger på maskinen min eller er det en forandring hos arkivverket? Hilsen Rolf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erling Hoel Skrevet Oktober 27, 2011 Del Skrevet Oktober 27, 2011 Hei Du har kanskje satt en høyere opløsning på skjermen. Prøv å sette størrelsen til 150% Du kan også forstørre bildet ved å taste "Ctrl og + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Oktober 27, 2011 Del Skrevet Oktober 27, 2011 Har plutselig fått svært liten skrift når jeg skal søke i kirkebøker eller folketellinger. når kirkeboksidene kommer opp og jeg som vanlig setter til 100% er det OK. Har jeg gjort noen innstillinger på maskinen min eller er det en forandring hos arkivverket? Det er nok hos deg. Hold Ctrl-tasten nede og trykk pluss-tegnet til du synes skriftstørrelsen er passe. Blir den for stor, trykker du minus-tegnet i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 27, 2011 Del Skrevet Oktober 27, 2011 Det samme opplevde jeg også med den forrige bærbare maskinen (en HP) og forklaringen var at det var noen nye funksjoner med museplaten jeg ikke hadde vært klar over. Om en legger to fingre på platen og enten fører dem fra hverandre og eller mot hverandre, ser en at en kan justere skjermbildet og dermed skriftstørrelsen. Synaptics Touch Pad heter det på den nye maskinen, og det var vel det det het på den forrige også tror jeg. Kan det være dette du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Theodorsen Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Del Skrevet Oktober 29, 2011 Takk for hjelpen! Det er nok riktig at jeg har "fingret" med touch-plata uten at jeg visste hva jeg gjorde! Det årner i Særp etterhvert! Hilsen Rolf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts