Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011

Recommended Posts

Falsen, jeg kan ikke svare på dine spørsmål angående hva avisene gjør med de, men jeg sendte deg en kopi av dødsannonsen via mail, bare sånn i tilfelle du ville ha en kopi fra det digitale arkivet. :)

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg lurte på om jeg kunne få dødsannonsen til Hanna Landmark død 12/12 1924 og eventuelle nekrologer.Hun var gift med Fogd Jens Zetlitz Magnus

På fårehand takk..

Sendt på privat melding

Hei !

Kunne du være grei og finne dødsannonsen til Einar Lorang Henriksen, Oslo, død 15. okt. 1955 ?

Kjell.

kjlaur@online.no

Sendt på mail.

Hei Jan Frode flott tiltak.Lurer på om du kan hjelpe meg med 3 personer

1. Gyrd Yngve Pettersen død i Oslo 11.apr.1981

2.Hjørdis Kamilla Pettersen død i Oslo 11.des.1983

3.Oskar Mandrup Pettersen død i Oslo 15.feb.1972

Håper på du finner noe og venter spent på svar.

Mvh.

Bjørn Pettersen :rolleyes:

t-stors@online.no

2.Hjørdis Kamilla Pettersen død i Oslo 11.des.1983

Sendte deg Hjørdis på privat melding.

I den aktuelle perioden Gyrd Yngve Pettersens dødsannonse ville stått på trykk manglet en 5-7 utgaver av Aftenposten, dessverre.

Jeg fant ikke Oskar Pettersen i en +11 dagers periode etter 15. februar, dessverre.

Eit lurt triks er å prøve å søkje i Nasjonalbiblioteket sin database (i tillegg til Aftenposten sitt eige søk) for å sjå kva aviser som gjev treff. Nasjonalbiblioteket indekserer også (døds)annonsar, noko som Aftenposten-søket ikkje gjer.

Tidlegare fekk ein hos Nasjonalbiblioteket opp ei treffliste som liknar på Aftenposten si, og ein kunne dermed ofte gå direkte til rett avis i Aftenposten-arkivet på fyrste forsøk. Etter at Nasjonalbiblioteket fjerna all tekst frå trefflista er slike søk blitt betrakteleg vanskelegare. :(

Kan du finne dødsannonsen til:

Ole Arbo Halvorsen født 1901 døde i Oslo 13/01/1936

begravd i Drammen 18/0171936

Bodde i Jacob Aallsgt. 58, Oslo, gift.

Kan du og se om dødsannonsen til

Elfrida Herman(d)a Jensen født 1901, død 09/10/1965

begravd i Horten

På forhånd takk!

Mvh Edith

Kan du finne dødsannonsen til:

Ole Arbo Halvorsen født 1901 døde i Oslo 13/01/1936

begravd i Drammen 18/0171936

Bodde i Jacob Aallsgt. 58, Oslo, gift.

Kan du og se om dødsannonsen til

Elfrida Herman(d)a Jensen født 1901, død 09/10/1965

begravd i Horten

På forhånd takk!

Mvh Edith

• 2 uker senere...

Hei,kan du hjelpe med et par navnesøk.

Petter Kristiansen født 1 oktober 1876 fru Anna Kristiansen født 2 januar 1880

Og Paul Kristiansen født 18 mars 1903.Mulig død 1950-51.

Alle bodde på Kampen i Oslo

Mvh.

Bjørn

t-stors.krøllalfa.online.no

Mogeleg kandidat frå Aftenposten 18/4 1950:

(...) Fhv. skomaker Paul Kristiansen, f. 1903 (...)

gravlagd på Østre Gravlund, i følgje Aftenposten 20/4. Men dødsannonse fann eg ikkje.

Flott tilbud du kommer med. Jeg ønsker å finne dødsannonse for Finn Olsen. Han er gravlagt 18.08.1948. Da var han 16-17 år og dødsårsaken var drukning. Jeg ønsker å finne fødselsdato og nærmeste pårørende.

Min mail er: rawin@online.no

Ragnhild Winger

Er det noen som kan slå opp på Aftenposten vedr. John Wilhelm Karlstrøm død 18.5.1953 i Oslo?

Mvh. Johan Arthur Hansen

Har du en mulighet å finne denne som jeg la inn i desember i fjor?

Mvh. Johan Arthur Hansen

Flott tilbud du kommer med. Jeg ønsker å finne dødsannonse for Finn Olsen. Han er gravlagt 18.08.1948. Da var han 16-17 år og dødsårsaken var drukning. Jeg ønsker å finne fødselsdato og nærmeste pårørende.

Min mail er: rawin@online.no

Ragnhild Winger

Funnet både dødsannonse, samt et notis om om drukningen. Sender på mail.

Hei,

Er det mulig å finne noe på Martha Eng, muligens født 25 nov 1921?

mvh

Erik Berntsen

erik@vestraat.net

Det var en Frk. Martha Helene Eng som døde i august 1966 og hadde begravelse i Østre krematorium, Lille kapell den 24/8-1966. Men ifølge anmeldte dødsfall publisert samme dag var hun født i 1888, så jeg antar at dette er en annen person. Bortsett fra det har jeg ikke klart å finne noe.

Det var en Frk. Martha Helene Eng som døde i august 1966 og hadde begravelse i Østre krematorium, Lille kapell den 24/8-1966. Men ifølge anmeldte dødsfall publisert samme dag var hun født i 1888, så jeg antar at dette er en annen person. Bortsett fra det har jeg ikke klart å finne noe.

Mange takk for hjelpen, men det er nok ikke riktig person.

mvh

Erik Berntsen

• 2 uker senere...

Jeg håper på hjelp med å finne dødsannonsen til ingeniør Ole Christopher Lund f.8.jan.1879 gift 20.sep.1946 med Alfhild Henriette Engebretsen 1883-1978. Han må være død før henne da han ikke nevnes i hennes dødsannonse.

Han bodde frem til 1950 i Furubråtveien 14, Nordstrand, Oslo iflg. Oslo Adressebok (senere utgaver er ikke publisert). I adresseboken kalles han ingeniør Kristofer Lund.

Jeg har nå funnet ham i Gravminner, begravet 13.jun.1862 på Nordstrand.

1583698 Kristoffer Lund 0801 1879 080? 1962 1306 1966 m Utydelig! 21 5 14-3 Vis Nordstrand kirkegård Oslo

Frå begravdeioslo.no

Er det 3/2 1962 det står på steinen?

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.