Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011


Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger hjelp til å finne min bio. morfars gravsted, og hans hustru, begge trolig begravd i Oslo. Oluf Rødsseteren el. Rødsæteren og hustru bodde i Ole Vigsgate i 1946 (adressebok) i Oslo. Han døde 15/4 1952. Finnes det en dødsannonse i Aftenposten, eller annen omtale av de?

otfalkro@online.no

mvh. Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Håper å finne disse personene:

 

Eigil Schou f: 14 april 1929 - d: 20 jun 1998 - begravet 27 aug.

Nina Marie Schou f: 11 nov 1931 - d: 13 jul 2008 - begravet 16 sep.

Reidulf Korsæth f: 1927 - d: aug 2008 (tror det er 20 aug.)

Per Kopperud f: 31 aug 1924 - d: 20 jan 1972 i bærum

 

Håper de blir funnet. Takker for hjelpen.

 

Mvh Fredrik (fredrik.k.a@hotmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville blitt svært takknemlig om du kunne finne dødsannonsen til Johannes Sanner 3.5.1900-27.10.1974

 

Med hilsen

Øivind

 

oivind_larsen alfakrøll hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker hjelp til å finne evt dødsannonse for Arthur Gjestvang, bussjåfør, født 09.02.1897. Han står oppført i Adressebok for Oslo for 1950. Men jeg vet ingenting om ham etter det. Takk for hjelp.

 

Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

min tante og onkel var barnløse og bodde på Lysaker. Er usikker på når de døde, men på 70-tallet, kanskje. Kan du se om du finner noen dødsannonser?

Finn (døpt Fin Thoralf) Johansen, født 5. april 1900 og Solveig Johansen, født 16. august 1902 (døpt Solveig Nancy).

 

mvh. Astrid (natvig@hotmail.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet dødsfallet til Finn (DIS gravminner): Finn T. Johansen, født 05.04.1900 - død 12.02.1986 og begravd på Vestre Gravlund, Oslo. MEN jeg klarer ikke å finne Solveig, så håpet er at dødsannonsen sto i Aftenposten,

 

Astrid, som også gjerne vil ha evt. kopi av Finns dødsannonse, jfr. over (lurer nemlig på om han giftet seg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ønsker å finne dødsannonsen til min oldefar Hans Christiansen.

Han var født 1861 på Kongsvinger (Vinger).

Han døde mellom 1952-1957.

Han var enkemann og etterlot seg bl.annet disse barne Hilma,Dagny;Fanny,Konrad; Fritz og Lilly.

Han bodde sine siste år i Trondhjemsveien 111 i Oslo.

Håper du kan finne ut av dette.

På forhånd tusen takk.

 

Vennlig Hilsen

Kirsten Vaar Gustavsen

 

kivaarg@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint tilbud. Kan du finne dødsannonser etter Magda Enger, d. 21. 04.1905 på Nordstrand og Gunvor Lien, d. 12.04.1999 på Nordstrand. På forhånd takk. Epost: os1234(at)online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med en bunke med telegrammer som gikk til "Brudeparet Tønnesen" i Oslogt 43b, Kria. Alle er datert 28.2.1920 og jeg undres om det er mulig å finne noen kunngjøring om dette ekteskapet i Aftenposten fra den tiden.

 

Jeg tror Oslogt 43b var der bryllupet skulle holdes, det var visstnok en eiendom eiet av NSB. På det ene telegrammet står det Sporveisgt 33. Der fant jeg en Chr. Tønnesen i 1927 men jeg finner ikke ut hvem han giftet seg med.

 

Takk for hjelpen

 

 

mvh

charlotte[at]korsnes.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med en bunke med telegrammer som gikk til "Brudeparet Tønnesen" i Oslogt 43b, Kria. Alle er datert 28.2.1920 og jeg undres om det er mulig å finne noen kunngjøring om dette ekteskapet i Aftenposten fra den tiden.

 

Jeg tror Oslogt 43b var der bryllupet skulle holdes, det var visstnok en eiendom eiet av NSB. På det ene telegrammet står det Sporveisgt 33. Der fant jeg en Chr. Tønnesen i 1927 men jeg finner ikke ut hvem han giftet seg med.

(...)

 

(Siden det ikke er en egen tråd om brudeparet, legger jeg dette inn her.)

 

Kan det være denne?

 

Lysning 3/2, 6/2 - 1920 i Markus kirke:

Dampskibsstyrmann Trygve Tønnesen f. 30/3-1882 og Anne Tomine Fredriksen f. 12/5-1887, Ullevålsveien 37.

Forlovere: Salgsagent Chr. Tønnesen, fru Dorthea Tønnesen, Sporveisgaten 33:

Oslo fylke, Markus, Lysningsprotokoll nr. 1 (1919-1937), Lysninger 1920, side 9.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-10 (nr. 6)

Bror og svigerinne som er forlovere?

 

Ikke hjemme i 1900, men på vei til Canada: http://digitalarkive...3693&merk=13693

Broren Christian er i tellingen.

 

Er dette Anne Thomine Fredriksen i Grimstad i 1900?: http://www.rhd.uit.n...bnr=0035&lnr=01

Far: John Fredriksen

 

Det kan hende det ikke blir så lett å finne dåpene til Trygve og hans familie, for de tilhører en dissentermenighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kan du klare å finne disse ?

 

Ønsker å finne ut om de var gift/etterkommer.

 

1. Ørnulf Poulsen * 2805, 1893 død 23.10 .1972

Ullern Kirkegård

 

2. Finn Poulsen * 22.02.1899 død 23.09 .1946

Vestre gravlund

 

3 Alf Poulsen * 14.04.1896 død 30.12. 1969

Vstre gravlund. Gravlagt 15.06 1970

 

4 Odd Poulsen *13.09.1897 død 24.11.1986

Ullern kirkegård. Gravlagt 20.05.1969

 

5.Ruth Barbra * 27.12.1891

Jeg tror dette er henne.

Gift Hoff

Død 01.01.1976. Ullensaker

 

Denne søskenflokken hadde også en bror , Gunnar Poulsen * 20.08.1900.

Han har jeg ikke funnet på gravminner.

 

Deres mor , Elen Kathrine født i Farsund er mitt forbindelse til Poulsen.

 

Mette Francke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til rekkene og er veldig interessert i om du i Aftenposten kan finne ut hvem som står som barn i dødsannonsen etter Georg Wilhelm Keyser, f. 16 sept. 1884, d. 26 desember 1970. Gravlagt på Vestre Gravlund, Oslo. På forhånd mange takk!

Vennlig hilsen

Bjørn Piro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :rolleyes: :

Arthur Reidar Henriksen døde 1.1. 1942 i følge Gravferdsetaten i Oslos database.

Der står han riktignok bare med Arthur Henriksen. Gravlagt på Østre gravlund.

 

Dagny Marie Nordahl døde 28.10. 1983, gravlagt på Østre gravlund.

 

Roy Lorang Lundberg døde 22.3. 1992, gravlagt på Nordre gravlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært god hjelp for meg hvis du kan finne dødsannonsene til dette ekteparet :

 

Einar Sand, f. 18.08.1892 - død 23.07.1968 - gravlagt på Nordre gravlund, Oslo

... og

Anne Dortea (Olsdtr.) Sand, f. 08.08.1895 - d. 12.03.1979 - gravlagt på Nordre gravlund, Oslo

 

På forhånd takk !

 

Mvh Kåre Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tilbud !

Kan finne dødsannonsene til dette ekteparet :

 

Einar Sand, f. 18.08.1892 - død 23.07.1968 - gravlagt på Nordre gravlund, Oslo

... og

Anne Dortea (Olsdtr.) Sand, f. 08.08.1895 - d. 12.03.1979 - gravlagt på Nordre gravlund, Oslo

 

På forhånd takk !

 

Mvh Kåre Paulsen

e-post : kaa-pa@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til begravdeioslo.no, og er veldig fornøyd med den. I en dødsannonse vil det komme fram etterkommere. I mine ønsker om oppslag er gravene slettet og derfor er det umulig å vite hvem som festet gravene inntil de ble slettet.

Imidlertid er det slik at Aftenposten åpner for søk for alle et døgn ifm Slektsforskerdagen - kanskje en idé å prøve noen søk da..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hei. Lurer på om det finnes dødsannonser på Klara otilie Johansen døde den 27/6-1985 Bærum og Sverre johansen døde 29/7-1977 Bærum.

 

Jeg er ny på forumet, men jeg har abonnement på både Aftenposten og Budstikka. Jeg har ikke lett i Aftenposten, men fant begge i Budstikka. Sender deg e-post med lenke til skjermdump som jeg laster opp på nettstedet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du oppslag i Aftenposten for å få tilsendt dødsannonse pr e-post m.m , så tilbyr jeg oppslag. Husk å oppgi e-postadresse smile.gif

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

Jan Frode Johansen

 

Hei,

 

Jeg har en dödsannonse og tillsvarende 'Dödsfall' rune:

 

Oberst E. M. Falsen er avgått ved döden natt til 30. desember.

...... 1947

 

Men jeg er ute efter avisens fotografi ! i god kvalitet.

 

Hva gjör avisene med originalfotografier ? Arkiveres de ?

 

MVH

 

Enevold Falsen enevold@falsen.se

http://www.falsen.se/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.