Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011

Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Hei

Så flott tilbud du har ;)

Kan du finne dødsfallannonse på følgende:

Sigurd Gislerud f. 1889 d. 13/10-1932 Han er selger. Tror han da bodde i Sofiesgt. 6 A - Oslo + hans kone :

Signe Gislerud f. 25/11-1891 d. 9/4-1973 Vestre Gravlund. Tror hun da bodde på Ø.Festning.Oslo

På forhånd takk.

MVH

elisabethlier@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei,

Jeg skulle gjerne sett en dødsannonsene for:

Petter Viik og Anna Viik (f. 1897 på Inderøy). Ingen barn.

I følge mine opplysninger går Petter bort rundt år 1961. Anna dør senere. Begge i Oslo. Er usikker på om skrivemåten er Viik eller Wiik.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller slik:

10.044

Petter Parelius Wiik Østre gravlund 1889-05-03

1961-09-24

10.044

Anna Wiik Østre gravlund 1897-12-25

1983-03-14

Det er mogeleg at det kan stå ei dødsannonse i Morgenposten 28/9 1961. Den er ikkje "digitalt tilgjengeleg" via nb.no/aviser så alternativet vert evt. å bla seg fram på mikrofilm.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har du mulighet til å finne dødsannonsen til min tipptippoldefar Militærmusiker Gulbrand Svendsen?
Han døde 16 juli 1900.  Er gravlagt på Krist Kirkegård i Oslo, og regner med at dødsannonsen står i Aftenposten. 

På forhånd takk! :)

dsvendsenb@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han døydde 16 august 1900.

Aftenposten og ein del andre aviser er fritt tilgjengeleg hos nb.no/aviser for åra fram til ca 1919.

Dødsannonsa står på side 3 i Aftenposten Aften 20/8 1900. Det er også treff i andre aviser, m.a. i Budstikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brig.482 av Tysklandsbrigaden paraderte på Karl Johan litt før eller litt etter 1. mars 1949.

Er det mulig for deg å se etter om det er bilde og/eller omtale i Aftenposten?

Hilsen

Ola Ljødal

olljodal alfategn bbnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha vært 9. februar? Tirsdag den 8. februar står det at brigaden skal paradere dagen etter. Her er det aktuelle utklippet: http://glasoe.org/div/aviser/tyskland-08021949.jpg

Jeg finner en del omtale av brigaden det året, men ikke noe mer spesifikt om paraden i seg selv.

Endret av Alexander Glasø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg har forstått dette rett, så bestod tysklandsbrigadane av avdelingar frå ulike landsdelar (f. eks. "Vestlandsbataljonen"). Var alle desse avdelingane av 482 med og paraderte, og skjedde dette evt. på den same dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Min första fråga på forumet:

Finns det möjlighet att hitta dödsannonsen till 

Stina-Margareta Tvedt  död 26.01.1994 i Oslo. Jag söker i första hand information om var hon är född.

Hälsningar Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har du mulighet til å lime inn dødsannonsen til Oddvar Stanes f.16.12.1925 - d. 22.2.2002. Dødsdatoen fant jeg i Ancestrys.com,

men jeg finner ikke hverken kirkebøker eller skifte som er så nære i tid. Så for å finne etterslekt satser jeg på dødsannonsen.

På forhånd takk -

og med vennlig hilsen Kathe R. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Min första fråga på forumet:

Finns det möjlighet att hitta dödsannonsen till 

Stina-Margareta Tvedt  död 26.01.1994 i Oslo. Jag söker i första hand information om var hon är född.

Hälsningar Kristina

Aftenposten 31/1 1994:

post-77-0-18603500-1391449076_thumb.jpg

Saksar litt frå ein annan tråd:

Nytt fra Digitalarkivet:

27. januar 2014: Oppgraderingen av debattforumet og pålogging på nettsidene til Digitalarkivet er ferdig.

Enkelte vil oppleve at visningsnavnet i debattforumet er endret til e-postadressen (hvis man forsøkte å logge inn i oppgraderingsperioden),

så alle bør sjekke at visningsnavnet er korrekt, dvs. at det står korrekt fornavn og etternavn.

Gå inn på Min profil og endre visningsnavnet i øverste rubrikk, så ligger ikke eposten din synlig for all verden, :)

http://www.arkivverket.no/arkivverket/Digitalarkivet

eller her: http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=displayname

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 31/1 1994:

attachicon.gifUten navn2.JPG

Saksar litt frå ein annan tråd:

Tack för hjälpen!

Tyvärr stod det inte var Stina-Greta är född.

Känner du till något annat arkiv att söka i?

Jag tror att hon är född någonstans i Sverige, men jag vet inte var. Hon gifte sig med Birger Tvedt på 30-talet och bodde i Oslo sen. Blev hon registrerad i Norge när hon flyttade hit eller när hon gifte sig, tror du?

Stina-Margareta, gift Tvedt,  född 1907.03.19

Birger Tvedt  född  1903.10.01 död 1992.02.01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk i "bokhylla" på nb.no

Bøker
Medlemmer av Den norske advokatforening : 31. desember 1965
- tilgang for norske IP-adresser

Publisert:
Oslo : Den norske advokatforening, 1966

Språk:
Norsk (Bokmål)

post-77-0-54962700-1391486651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I studentbiografien til Birger Tvedt står det også at han giftet seg i 1934 med Stina-Greta f. 19-3-1907, men det står ikke hvor hun er født. Hun var datter av gårdeier Gustaf Johnson f. 1874 og Anna Sofia Andersson, f. 1883 og død 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I studentbiografien til Birger Tvedt står det også at han giftet seg i 1934 med Stina-Greta f. 19-3-1907, men det står ikke hvor hun er født. Hun var datter av gårdeier Gustaf Johnson f. 1874 og Anna Sofia Andersson, f. 1883 og død 1907.

Tack!  Det var mycket goda nyheter för mig! Då vet jag var jag ska leta vidare i Sverige! Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider