Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011

Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Kan du gjøre et oppslag for meg i Aftenposten? Det gjelder dødsannonsen til Erling Emanuel Lie - død 3.6.1989 i Oslo og for Aage Lie død 2.2.1997 i Oslo.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Endret av Johan Arthur Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling: http://glasoe.org/div/aviser/lie06061989.jpg

Søk på "Aage Lie" gir ingen umiddelbare treff i Aftenpostens søkesystem, i alle fall ikke fra 1997. Og på en kjapp gjennomgang i utgavene etter 2. februar så jeg ingen for han, men mulig jeg ikke lette langt nok fram i tid eller overså den. Kanskje noen andre har mer hell?

Endret av Alexander Glasø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på "Aage Lie" gir ingen umiddelbare treff i Aftenpostens søkesystem, i alle fall ikke fra 1997. Og på en kjapp gjennomgang i utgavene etter 2. februar så jeg ingen for han, men mulig jeg ikke lette langt nok fram i tid eller overså den. Kanskje noen andre har mer hell?

Takk for at du fant Erling og prøvde å finne Aage!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Endret av Johan Arthur Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg trenger oppslag i Aftenposten på dødsannonse til Astrid Elida Andersen død 15.11.1990 i Oslo og urnenedsettelse på Klementsrud 6.5.1991.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dødsannonse på Aage Lie i Aftenposten mandag 10 februar 1997

(får ikke til å legge den inn her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aage Lie:

attachicon.gifUten navn.jpg

Aftenposten 20/11 1990:

attachicon.gifUten navn.jpg

Hjertelig takk til deg Torbjørn for hjelpen!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Takk for tips, Solveig.

Her er den, Johan Arthur. Beklager at jeg ikke fant den når du spurte om det: http://glasoe.org/div/aviser/aagelie10021997.jpg

Og her er Astrids: http://glasoe.org/div/aviser/astridandersen20111990.jpg

Hjertelig takk til deg også for hjelpen!

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen som kan gjør oppslag i Aftenposten vedrørende maler Julius Martinius Engedal

15.07.1966 skal han være nevnt i en kronikk (trolig i forbindelse med dødsfall)

18.07.1966 begraves han fra Østre gravlunds kapell

Klipp fra kronikken om den sier noe mer en at han er død og en eventuel dødsannonse hadde vært fint.

Mvh.

Jan E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du oppslag i Aftenposten for å få tilsendt dødsannonse pr e-post m.m , så tilbyr jeg oppslag. Husk å oppgi e-postadresse smile.gif

Vennlig hilsen

Jan Frode Johansen

Hei

Jeg er på jakt etter pikenavnet til Randi ? f. 29/6-1911, d.4/10-1963. Hun var gm Sigurd Yngve Alfstad, f. 22/6-1892, d 19/4-1963. Begge er gravlagt på Grefsen kirkegård i Oslo. Har prøvd å ringe gravferdsetaten, og skjekke arkivet, men finner ikke pikenavnet. Hun var gift Alfstad. Kan du/eller noen andre hjelpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er på jakt etter pikenavnet til Randi ? f. 29/6-1911, d.4/10-1963. Hun var gm Sigurd Yngve Alfstad, f. 22/6-1892, d 19/4-1963. Begge er gravlagt på Grefsen kirkegård i Oslo. Har prøvd å ringe gravferdsetaten, og skjekke arkivet, men finner ikke pikenavnet. Hun var gift Alfstad. Kan du/eller noen andre hjelpe meg. 

.

Anne Tonby har funnet vielsen deres og Randis dåp: http://forum.arkivverket.no/topic/192027-hva-er-pikenavnet-til-randi/#entry1624928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er veldig takknemlig om du kunne finne dødsannonsen til Tabitta Oddvar (Oddvar er etternavn) ev. Tabitta Reinertsen som var hennes pikenavn.  Hun var født i 1884 og døde i Oslo antakeligvis på slutten av 70-tallet - muligens 1978.

Mvh

Eivind Kinck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjempefint tilbud.  Kan du se om det finnes noen dødsannonse på Per Kristian Korsmo død 20.01.2009.

Min mailadsresse er: johnny_berntsen@hotmail.com.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Johnny Berntsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gjøre oppslag i Aftenposten vedr. Carl Axel Bernhard Syversen død 26.6.1941 i Oslo.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Carl A Syversen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjempefint tilbud.  Kan du se om det finnes noen dødsannonse på Per Kristian Korsmo død 20.01.2009.

Min mailadsresse er: johnny_berntsen@hotmail.com.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Johnny Berntsen

Har sendt deg mail.

Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved søk på Ivar Aanderaa, finn eg at der skal vera ein nekrolog i Aftenposten 16.01.97.

Kan du sjekka når han er fødd og kor?

Han hadde eit firma i Bergen, så dei som har adgang, kan kanskje finna dødsannonse i BT eller BA.

Om nokon av opplysningane gjeld nålevande, kan du senda mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender en privat melding med nekrologene, det var to.

Ser umiddelbart ingen dødsannonse i Aftenposten, i alle fall ingen som generelle søk finner.

Endret av Alexander Glasø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Anne-Lise!

Var litt overraska over at han var gravlagd i Oslo. Om det er den Ivar eg meiner, grunnla han eit firma lag 50 år sidan , og firmaet har framleis hovedkontor i Bergen. Dessutan finn eg Ivar Aanderaa på ei valliste i Bergen 1993.

Eg finn Aanderaa kun her i Bømlo, og mange skriv namnet framleis med 4 a'ar. Eg lurte på om han var herfra, men finn han ikkje døypt her (Finnås/Bremnes). Kanskje foreldra var herfra?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider