Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011

Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Finner en noe om gullsmed Christian Brede Castberg (1928-1990) og hans kone Solveig Jenny Stormo (1940-1978).

Samt skipskaptein Halvor Schieldsøe (født Evensen) (1886-1965) og kone Eugenie Ovidia Stangebye (1886-1965).

Hilsen

Arne B.

Endret av Arne B. Kristiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Jenny Castberg, Christian Brede Castberg, Eugenie Schieldsøe og Halvor E. Schieldsøe:

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skulle gjerne se nekrolog eller dødsannonse for Alf Martin Gjerdås, født 1905, død 25.12.1992. Jeg tror kanskje det sto en nekrolog i Aftenposten 07.01.1993. Takk for hjelp.

Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en noe om Sten Harsem (1938-201?) og Kjell Trygve Harsem (1943-2001?)... Samt Hans Jørgen Stangebye (1853-).

Hilsen

Arne B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skulle gjerne se nekrolog eller dødsannonse for Alf Martin Gjerdås, født 1905, død 25.12.1992. Jeg tror kanskje det sto en nekrolog i Aftenposten 07.01.1993. Takk for hjelp.

Hilsen Tore

Jeg lette etter disse for noen dager siden, men fant ikke noen dødsannonse eller nekrolog. Treffet den 7. januar 1993 var bare en opplisting blant anmeldte dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en noe om Sten Harsem (1938-201?) og Kjell Trygve Harsem (1943-2001?)... Samt Hans Jørgen Stangebye (1853-).

Hilsen

Arne B.

Fant de to første. Siden dette er relativt nylige dødsfall sender jeg deg de i privat melding.

Det er veldig mange treff på Stangebye gjennom årenes løp, men ingen på "Hans Jørgen Stangebye" eller "Hans Stangebye." Kan eventuelt sjekke alt som gir treff på Stangebye og dødsfall, men det er snakk om noen hundre resultater og vil ta en del tid å gå gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da spør jeg om en siste..... Konen til H.J. Stangebye, Thora Bertine (1853-?) hun døde mellom 1900 og 1910....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, da spør jeg om en siste..... Konen til H.J. Stangebye, Thora Bertine (1853-?) hun døde mellom 1900 og 1910....

I  FT1900 står hun med fødselsår 1857.

Fant disse:

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsannonse fra Aftenposten 1929 & 1935

Hei,

Kan dere hjelpe med bilde filer av to dødsannonser, Johanne Karoline Andersen (f Lindgreen) født 1857-07-25 (København) død 1929-06-10 (Oslo) og Anders Andersen født 1843-02-05 (Sør-Odal) død 1935-08-24 (Oslo)

De var bosatt på Christie gt 32

Send gjerne på mail till evert.nielsen@hotmail.com

Med vennlig hilsen

Evert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsannonse fra Aftenposten 1929 & 1935

Hei,

Kan dere hjelpe med bilde filer av to dødsannonser, Johanne Karoline Andersen (f Lindgreen) født 1857-07-25 (København) død 1929-06-10 (Oslo) og Anders Andersen født 1843-02-05 (Sør-Odal) død 1935-08-24 (Oslo)

De var bosatt på Christie gt 32

Send gjerne på mail till evert.nielsen@hotmail.com

Med vennlig hilsen

Evert

Har noen tatt kontakt med deg/sendt disse, Evert? Tenkte å høre før jeg undersøker videre før jeg begynner å gå gjennom individuelle utgaver. Ved enkle søk finner jeg kun oppføring av anmeldt dødsfall og opplisting blant begravelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan finne dødsanonnsen til denne karen med frue Hans Marenius født 1859, finner han i adressebøkene for Oslo fram til 1937 og han Kone Laura Emilie Pettersen født 21 mai 1861,

så hadde det vært flott.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tatt kontakt med deg/sendt disse, Evert? Tenkte å høre før jeg undersøker videre før jeg begynner å gå gjennom individuelle utgaver. Ved enkle søk finner jeg kun oppføring av anmeldt dødsfall og opplisting blant begravelser.

Hej Alexander,

nej jag har inte fått nån feedback på denna ännu.  Tacksam om du försöker hitta dem åt mig.

Hilsen

Evert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan finne dødsanonnsen til denne karen med frue Hans Marenius født 1859, finner han i adressebøkene for Oslo fram til 1937 og han Kone Laura Emilie Pettersen født 21 mai 1861,

så hadde det vært flott.

Bjørn

Regner med at du mente Laura Elisabeth Pettersen.

Finner ikke noen dødsannonse for Laura Elisabeth Pettersen, men her er dødsfallet:

Nummer 390:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokollregister 43 (Hbe 0043), 1943-1943, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27254/53/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090513360584.jpg

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mente Laura Elisabeth Pettersen.

Finner ikke noen dødsannonse for Laura Elisabeth Pettersen, men her er dødsfallet:

Nummer 390:

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo skifterett, Dødsfallsprotokollregister 43 (Hbe 0043), 1943-1943, oppb: Statsarkivet i Oslo.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27254/53/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090513360584.jpg

Dette var flott, skrivefeil av meg, dette er den jeg tenkte på, visste ikke at denne siden fantes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hadde det vært flott.

Bjørn

H.M. Pettersen døde 10.09.1937:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Alexander,

nej jag har inte fått nån feedback på denna ännu.  Tacksam om du försöker hitta dem åt mig.

Hilsen

Evert

Hei igjen,

Sjekket 10 dager framover fra dødsdato, ingen dødsannonser fra noen av de. Kun anmeldt dødsfall + oversikt over begravelser. Anders var oppført som skredder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H.M. Pettersen døde 10.09.1937:

Supert, takker og bukker, en siste forespørsel om denne familien, før jeg avslutter for denne gang.

En del av deres barn vet jeg bodde i Oslo. og tror de dør på 50- 60 tallet en gang.

på forhånd tusen hjertelig takk for en fin innsats dere gjør.

Bjørn

Elise Pauline Pettersen Født: Fredrikshald, 22.februar.1882

Fanny Nathalie Pettersen , Født: Fredrikshald, 17.januar.1888

Jobber ved statens jernbaner i 1929

3. Harald Arthur Pettersen , Født: Fredrikshald, 18.mars.1890

5. Randi-Eugenie Pettersen , Født: Fr. Hald, 11.januar.1898

6. Thorvald Georg Pettersen , Født: Fredrikshald, 19.april.1892

7. Valborg Constanse Pettersen 26/11-1885

Anna Pettersen , Født: Halden, 16.desember.1883

Endret av Bjørn Pettersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :rolleyes: 

Jeg håper du kanskje har en mulighet til å ta en liten titt for meg etter en dødsannonse/notis på Lovise Henriette Jensen (f. Pettersen), som døde i Oslo 23.januar 1973. Hennes mann Jens Jensen skal visstnok ha dødsdato 16.januar 1963, men jeg er ikke sikker på om han døde i Oslo. Det skulle vært veldig fint å vite hvem som er oppført som pårørende.

Tusen takk for innsatsen du gjør :rolleyes: 

Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk skal du ha for at du fant den for meg :rolleyes:

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Her er Jens Jensen også:

Lenke til kommentar
Del på andre sider