Gå til innhold
Arkivverket

Jeg kan hjelpe med enkle søk i danske kilder.

Litta
 Del

Recommended Posts

Har du mulighet for å finne denne borgeren i København? Jørgen Jensen (Falch), som bodde i Admiralgade, hjørnet Laxegade i 1744 (forlover ved en vielse). Alle opplysninger er interessante. Takk!

Hei Vigdis

Jeg er redd at det ikke figurerer under 'enkelt' søk ;-)

Det vil kanskje være mulig å finne noe ved besøk i statsarkivet, men online er det kirkebøkene som vil være stedet å lete og det er en umulig oppgave uten andre opplysninger.

Så desverre melder jeg pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg har sett litt etter de, men uten hell. Hvor ser du at de reiste til Danmark ? Ingen info om bestemmelsessted ?

På FS finner jeg en Aase Andersen Aase gift i Randers 1881 med Simon Sørensen Koks. Men dessverre står fedrene ikke i innførselen. Men det høres lovende ut, siden familien bodde på en gard ved navn Aase, ikke sant. Jeg er i Frankrike nå og jobber nok best på min egen maskin, så jeg kan ikke love å finne ut noe før jeg er hjemme igen etter helgen :-) https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FKHV-ZX1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litta !

Ang dit svar 15. mars 2013:

I Fasebokji "Gamle bilder i Vik i Sogn" den 10. mai år kontaktar ei dansk og innfo at oldemor hennar Brita kom frå Vik Kommune og flytte til Danmark.

Innfo som eg hadde om at 2 syster som reiste til Danmark i 1876 er: Ættabokji frå Vik, utg 2008, s. 347.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.