Gå til innhold
Arkivverket

Er det nokon som har erfaring med søk etter slekt i Spania?


Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Tusen takk!

Den første (og kanskje største?) barrieren vert nok språket!

 

Men håpar at eg skal klara å finna ut noko....

 

Tusen takk!

Den første (og kanskje største?) barrieren vert nok språket!

 

Men håpar at eg skal klara å finna ut noko....

 

Tror nok det, forumet ser jo egentlig greit ut, men ellers er vi antagelig like gode i spansk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Den første (og kanskje største?) barrieren vert nok språket!

 

Men håpar at eg skal klara å finna ut noko....

Google Translate kan kanskje være til hjelp, man kan jo bare plugge inn hele webaddressen så kommer den ut i det språket du ønsker. Kanskje ikke rett ord for ord, men sammenhengen i teksten bør komme fram likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere med bor mye i Spania, og oversettelse av enkle ord og uttrykk kan du få hjelp med her, men 'Gyldendals Blå' og '500 Spanish Verbs' må du ha hvis du skal kommunisere med spanske arkiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere med bor mye i Spania, og oversettelse av enkle ord og uttrykk kan du få hjelp med her, men 'Gyldendals Blå' og '500 Spanish Verbs' må du ha hvis du skal kommunisere med spanske arkiver.

 

Jeg la inn en lenke i innlegg 5, som ser ut som et spansk nasjonalarkiv, og eksperimenterte litt med dette nettstedet i går kveld, og fant flere norske navn, bl.a. fra Kristiansund, men finner det ikke igjen i dag. Det er så mange lenker der så jeg treffer vel ikke på?

 

 

Får ikke dette til å gjelde slektsforskning...

 

Google translate av mål:

 

Tja, hvis det skal bli slekter å forske på i ettertid så må en vel kanskje på en måte gjennom denne innledningsprosedyren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant igjen nå, det var i disse lenkene til Amerika jeg så norske navn, f. eks. Husteansand, Norway, vet ikke hvor det er, men det får nå så være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant igjen nå, det var i disse lenkene til Amerika jeg så norske navn, f. eks. Husteansand, Norway, vet ikke hvor det er, men det får nå så være :)

 

http://www.archives.gov/espanol/ er vel beregnet på de spansktalende i USA, da http://www.archives.gov/ er nasjonal arkivet for USA.

 

Tja, hvis det skal bli slekter å forske på i ettertid så må en vel kanskje på en måte gjennom denne innledningsprosedyren? :)

 

;) :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.