Gå til innhold
Arkivverket

Nils Tollefsen fra Jølster, død i Bergen etter 1900

Marita Brandsøy Lystad
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg har med god hjelp fått kartlagt Nils Tollef Tollefsens livsløp. Han ble født på Jølster i 1846, av foreldre Tollef Nilsen og Oline Knutsdatter. Han flytter etterhvert til Bergen (i 1863), hvor han er å finne i folketellingene for 1875, 1891 og 1900- stort sett under varianter av navnet Nils Tollefsen Berg.

I folketellingen 1900 er han pasient på Neevengården i Bergen. Jeg kan ikke finne ham i folketellingen for 1910. Dette kan skyldes at jeg ikke er flink nok til å leite, men jeg tror det kan være sannsynlig at han dør en eller annen gang mellom 1900 og 1910. Spørsmålet mitt er derfor hvor jeg bør begynne å lete. Min siste registrering av ham er altså Neevengården i 1900. Hvor endte Neevengårdens pasienter opp ved død, og hvilken kirkebok er det mest aktuelt å lete i?

Veldig takknemling for hjelp!

Mvh Marita B. Lystad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.