Gå til innhold
Arkivverket

Kurs i gotisk skift

Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Jeg kommer gjerne til eventyrlandet Lofoten, et av de fineste stedene i Norge, men det må jo være flere enn 1 person som er interessert. Og så må vi ha et lokale. Det samme med Sørlandet eller andre steder i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lodde stemningen og gi tilbakemelding. Du kan gjerne skrive direkte til meg på slektskilder@gmail.com om et opplegg, men påmeldinger går til den e-postadressen som ligger på genealogi.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Skulle ønske jeg kunne delta. Det er Historisk institutts online kurs (og selvlæring) som ligger til grunn for den lille kunnskapen jeg har, men som andre også gir uttrykk for; det er noe helt annet og delta personlig på kurs.

Litt utenom tema; men hvor kan jeg henvende meg for og få kjøpt den nevnte boken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kmg (9): "you know what" er på gang også.

Til Ken (10): Boken er skrevet av Knut Johannesen og heter "Den glemte skriften". Den kan kjøpes i de fleste bokhandler, på bokkilden.no og på Riksarkivet. Prisene ligger et sted mellom 330 og 450 kroner avhengig av hvor du handler.

Boken er inklusive i NSFs kurs i gotisk skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom tema; men hvor kan jeg henvende meg for og få kjøpt den nevnte boken?

Jeg har nylig kjøpt denne boka herfra: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=144674

Jeg betalte kr. 331,- slik det annonseres, og ble veldig overrasket over at frakt/porto ikke var belastet fakturaen som fulgte med. Nå vet jeg jo ikke hvordan dette med fraktkostnader håndteres ved forsendelse til utlandet, men prisen for boka er det etter mitt skjønn ikke noe å si på. Boka kan anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Nå er det jo nettopp ett slikt kurs det snakkes om. Jeg vil også mye heller delta på Kari's kurs, men av praktiske grunner lar det seg dessverre ikke gjøre. Da høres boken ut som det nest beste alternativet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Neste kurs i gotisk skrift starter mandag 16. januar, tre mandager på rad. Det har vært hyggelig på de andre to kursene, og jeg håper at det blir god stemning på dette kurset også. Det er ledige plasser. Vi vil også arrangere gruppemøter i etterkant av kursene, slik at dere kan få litt mer trening i felleskap. Påmelding: http://www.genealogi.no/

Vi har også "basiskurs i slektsforskning" 17. og 24. januar. Her er det også ledige plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider