Kari Thingvold Skrevet November 5, 2011 Del Skrevet November 5, 2011 Norsk slektshistorisk forening starter kurs i gotisk skrift tirsdag 22. november. Nærmere opplysninger: http://www.genealogi.no/ Neste kurs starter onsdag 11. januar 2012. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torleif Odland Skrevet November 5, 2011 Del Skrevet November 5, 2011 Kari. Det hadde jo vært greit med et på sørlandskysten også. Mvh. Torleif Odland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Thingvold Skrevet November 5, 2011 Forfatter Del Skrevet November 5, 2011 Helgekurs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Sørdal Lofoten Skrevet November 5, 2011 Del Skrevet November 5, 2011 I Lofoten også Per Sørdal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Thingvold Skrevet November 5, 2011 Forfatter Del Skrevet November 5, 2011 Jeg kommer gjerne til eventyrlandet Lofoten, et av de fineste stedene i Norge, men det må jo være flere enn 1 person som er interessert. Og så må vi ha et lokale. Det samme med Sørlandet eller andre steder i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torleif Odland Skrevet November 5, 2011 Del Skrevet November 5, 2011 Hva som helst Kari, tror det er mange som er interesert i et slikt kurs. Håndboken for Gotisk, ja, men et kurs er noe mere. Torleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Thingvold Skrevet November 5, 2011 Forfatter Del Skrevet November 5, 2011 Du får lodde stemningen og gi tilbakemelding. Du kan gjerne skrive direkte til meg på slektskilder@gmail.com om et opplegg, men påmeldinger går til den e-postadressen som ligger på genealogi.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Nedrud Skrevet November 7, 2011 Del Skrevet November 7, 2011 NSF har også Basiskurs i slektsforskning, med oppstart mandag 14. november og enda et kurs som starter 17. januar 2012. Se www.genealogi.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmg Skrevet November 7, 2011 Del Skrevet November 7, 2011 På 7.11.2011 den 9.31, Rune Nedrud skrev: NSF har også Basiskurs i slektsforskning, med oppstart mandag 14. november og enda et kurs som starter 17. januar 2012. Se www.genealogi.no Flott Kari og Rune, nå mangler NSF bare "you know what". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet November 7, 2011 Del Skrevet November 7, 2011 Sukk. Skulle ønske jeg kunne delta. Det er Historisk institutts online kurs (og selvlæring) som ligger til grunn for den lille kunnskapen jeg har, men som andre også gir uttrykk for; det er noe helt annet og delta personlig på kurs. Litt utenom tema; men hvor kan jeg henvende meg for og få kjøpt den nevnte boken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Nedrud Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Til kmg (9): "you know what" er på gang også. Til Ken (10): Boken er skrevet av Knut Johannesen og heter "Den glemte skriften". Den kan kjøpes i de fleste bokhandler, på bokkilden.no og på Riksarkivet. Prisene ligger et sted mellom 330 og 450 kroner avhengig av hvor du handler. Boken er inklusive i NSFs kurs i gotisk skrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aud Sandbu Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 På 7.11.2011 den 16.11, Ken V. Nordberg skrev: Litt utenom tema; men hvor kan jeg henvende meg for og få kjøpt den nevnte boken? Jeg har nylig kjøpt denne boka herfra: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=144674 Jeg betalte kr. 331,- slik det annonseres, og ble veldig overrasket over at frakt/porto ikke var belastet fakturaen som fulgte med. Nå vet jeg jo ikke hvordan dette med fraktkostnader håndteres ved forsendelse til utlandet, men prisen for boka er det etter mitt skjønn ikke noe å si på. Boka kan anbefales på det sterkeste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Tusen takk Rune og Aud. Da satser jeg på bokkilden. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torleif Odland Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 "Den glemte skriften" er ei veldig god bok, men jeg mener, at å videreutvikle den gotiske kunnskapen i form av et kurs, hadde vært helt topp. Torleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Helt enig. Nå er det jo nettopp ett slikt kurs det snakkes om. Jeg vil også mye heller delta på Kari's kurs, men av praktiske grunner lar det seg dessverre ikke gjøre. Da høres boken ut som det nest beste alternativet! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Du kjem ganske langt med dette og ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Thingvold Skrevet November 9, 2011 Forfatter Del Skrevet November 9, 2011 Den første kurskvelden hadde vi tirsdag. Det var gøy! Jeg gleder meg til neste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kari Thingvold Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Del Skrevet Desember 15, 2011 Neste kurs i gotisk skrift starter mandag 16. januar, tre mandager på rad. Det har vært hyggelig på de andre to kursene, og jeg håper at det blir god stemning på dette kurset også. Det er ledige plasser. Vi vil også arrangere gruppemøter i etterkant av kursene, slik at dere kan få litt mer trening i felleskap. Påmelding: http://www.genealogi.no/ Vi har også "basiskurs i slektsforskning" 17. og 24. januar. Her er det også ledige plasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts