Gunn Vågen Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Hei går det an å legge inn en txt direkte inn i slektsprogram ??? Mvh Gunn Vågen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet November 8, 2011 Del Skrevet November 8, 2011 Ja, det skulle jeg mene, det er jo ren tekst. Du kan kopiere teksten og lime den inn i et notatfelt i slektsprogrammet. Det er vel det enkleste. Var det noe annet du tenkte på? Dersom det dreier seg om mye tekst, og du ønsker å koble selve filen til slektsprogrammet, kan det hende du først må legge teksten i et filformat som slektsprogrammet støtter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunn Vågen Skrevet November 8, 2011 Forfatter Del Skrevet November 8, 2011 Hei, takk for svar, får prøve om det går. Ja det er endel tekst, så om ikke det ene går så prøver jeg ditt andre råd. Han som sendte det til meg hadde problem med å sende det via gedcom. Mvh Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Sletten Skrevet November 9, 2011 Del Skrevet November 9, 2011 Slik jeg forstår deg har du fått en del navn som du vil flette inn i ditt slektsprogram. Jeg tror ikke det lar seg gjøre om de ikke er sendt deg som en gedcom fil. Er dette alikevel mulig så hører jeg gjerne fra noen som vet hvordann. Steinar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunn Vågen Skrevet November 11, 2011 Forfatter Del Skrevet November 11, 2011 Slik jeg forstår deg har du fått en del navn som du vil flette inn i ditt slektsprogram. Jeg tror ikke det lar seg gjøre om de ikke er sendt deg som en gedcom fil. Er dette alikevel mulig så hører jeg gjerne fra noen som vet hvordann. Steinar Ja det stemmer det, så derfor håper jeg noen kan gi meg en oppskrift på hvordan dette kan gjøres. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erling Hoel Skrevet November 11, 2011 Del Skrevet November 11, 2011 Enig med Steinar Sletten. For å flette opplysninger inn i et slektsprogram må de ha gedcom-tagger for å vite i hvilket felt de skal inn. Har selv mottatt tekstfiler fra andre og de måtte jeg legge inn manuelt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunn Vågen Skrevet November 11, 2011 Forfatter Del Skrevet November 11, 2011 Ja da er det vel bare å sette igang. Takker for svar. Gunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå