Gå til innhold
Arkivverket

Åmot, Hedmark.


Anders Bakken
 Del

Recommended Posts

Paret Lars Haagensen Boelstad og Helene Olsdtr. Hole gifter seg 28.12.1831 i Åmot.

 

Helene dør i 1889 og fødested er oppgitt å være Bolstad, 1809.

 

Jeg er ikke kjent i det hele tatt i Østerdalen og trenger litt hjelp til å navigere. Jeg finner ikke ut av opphavet til Helene.

På forhånd takk.

 

mvh Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til familien ,men fant dette på FS:

 

Hellena Olsdatter

Event(s): spacer.gif Birth: 15 DEC 1809

spacer.gif Christening: 14 JAN 1810 Trysil, Hedmark, Norway spacer.gif Death: 23 SEP 1889

spacer.gif Burial: spacer.gifspacer.gifspacer.gifspacer.gif

 

http://www.familysea...juris4friendly=

 

Kirkeboken.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9178&idx_id=9178&uid=ny&idx_side=-25

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603330027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åmot BBok I s 456:

 

Lars Haagensen 1800-12 jan 1874 g 1831 med Helene Olsdatter Dybsand, Søre Osen f 2 mai 1809-23 sept 1889. De bosatte seg på Bolstad Sjurstua (side 473) og fikk 6 barn.

Anbefaler deg å låne/fjernlåne Åmot bygdebøker på biblioteket, du finner navn på både foreldre og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, ser vel kanskje ut til jeg må få lånt meg noen bygdebøker ja. Jeg blir fortsatt litt forvirret av denne Helene, har ikke funnet noen Helene i Trysil på datoen 2 mai 1809, (jeg regner med noen drar meg inn nå om jeg er på jordet, men jeg har gått utifra at søndre osen går under Trysil?)

 

Ang lenkene til kirkebok i innlegg nr 2, der dukker det jo raskt opp flere Helene, men om datoen som er nevnt på Geni er riktig så er det ingen av dem uansett, så langt jeg kan skjønne.

 

Geni er hun kalt Dybsand, når hun gifter seg er hun kalt Hole, er dette begge plasser i Trysil-området? Å er dermed overskriften min en smule misvisende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen Helene f.1808/09 i BB på Djupsand. Hun døde antagelig for de får en datter Helene 1823. Kom ikke lenger p.g.a. problem med Lap'n. Ska se om jeg får orden på det og sjekke litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne familien bodde i Østenheden, kan det være dem som er flyttet til Åmot?

 

V. Ole Simensen Sjøli og Marte Danielsdatter (IV, 2). 1) Per 29/6 1806. 2)

Sille Dortea 29/6 1806. 3) Helene 15/12 1809 (familien utflyttet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.