Gå til innhold
Arkivverket

Datering av fotografier og virketid fotograf A. Andersen og Chr. Vaaler Kongsberg

Alexandra M. Ringnes
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg prøver å identifisere personene på bildene, begge skal være forfedre av min farmor. Bestemor tror kvinnen er en av hennes oldemødre, men er usikker.

Det er jo nærliggende å se på Minas foreldre, da familien bodde en tid på Kongsberg. (se anetreet)

I folketellingen 1875 bor de på Stenberg-eie, Krokstadelva i Nedre Eiker.

I folketellingen 1885 bor de i Lille Kirkegate på Vestida i Kongsberg. Hans Christian står som eier av denne eiendommen fra 1881-1891.

Mari dør 1890 på Kongsberg, og Hans Christian giftet seg på ny 1891, og flytter trolig samme år til Modum. De bor på Finsrud under Torsby i Modum i 1900, og han står som eier av denne gården 1891-1901.

Vi google fant jeg dette om Fotograf A. Andersen, Kongsberg på Preus fotomuseum/Nationalbibliotekets nettsider:

http://www.nb.no/pm/fotograf.php?fotograf_id=45&navn=&m_saml=&kjonn=&tittel=&eiernavn=...&stikkord=&year_from=&year_to=&stedsnavn=&genre_code=&country_code=&fylke_code=&startid=

Hjelp og gode forslag mottas med stor takk!

Mvh

Alexandra Ringnes

Mjøndalen

post-2401-0-81639600-1321109824_thumb.jpg

post-2401-0-95303200-1321109835_thumb.jpg

Anetre.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.