Solfrid Vestaberg Skrevet November 14, 2011 Del Skrevet November 14, 2011 Er det noen som klarer å se hvor Fredrik Thure Jonassen er født? Han er den første (nr 5): Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5443&idx_id=5443&uid=ny&idx_side=-135. Stedet er nok i Sverige. Så lurer jeg også på hvor er det best å lete etter aner i Sverige? Vet at far til Fredrik mest sannsynlig er Jonas Peter Nicolaisen f. 28.02.1834 Alsheda, Jønkøping, men vil gjerne ha det bekreftet og ikke minst hvem som er mor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Paulsen Skrevet November 14, 2011 Del Skrevet November 14, 2011 Nössemark - fra fødselsbok vedlagt Sveriges befolkning 1880 Post 1880-15-214-1396 Svensdotter, Greta Ägarinna f. 1824 i Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) Änka, mor i familjen Solhem Stora Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) Registrerad födelseort: Nössemark Älvsborgs län ...... Post 1880-15-214-1397 Jonasson, Fredrik Ture f. 1866 i Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) s. Ogift man, barn i familjen Solhem Stora Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) Registrerad födelseort: Nössemark Älvsborgs län ....... Post 1880-15-214-1398 Jonasson, Maja Katrina f. 1869 i Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) d. Ogift kvinna, barn i familjen Solhem Stora Nössemark (Älvsborgs län, Dalsland) Registrerad födelseort: Nössemark Älvsborgs län Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solfrid Vestaberg Skrevet November 14, 2011 Forfatter Del Skrevet November 14, 2011 Tommy, tusen hjertelig takk. Jeg har ikke tilgang til de søkbare siden i Sverige, men ser ut som jeg skal kjøpe meg ett klippekort. Jeg kom over at Fredrik Ture var fadder til en av mine slektninger og jeg skjønte egentlig fort at han hørte til samme Jonassen Glans slekten som kom til Norge i 1860 årene. Det viser seg at dette er nevø av min tipp tipp oldemor :). Jeg må jobbe mye mer med tyding av skrift :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå