Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok for Solsvik, Fjell?

Kenneth Vestheim Svendsen
 Del

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter fødsel (ca. 1910) og konfirmasjon for Kari Haakonsd. Hun skal være født i Solsvik (kilde: Ættebok for Ulvsøy, Rong, Torsvik, Toftevåg, Toft og Vik side 21, post 66), men jeg har problemer med å finne ut hvilket prestegjeld dette lå under i 1910. Fjell prestegjeld ble vel ikke opprettet før i 1913 og før det lå det under Sund prestegjeld. Men Solsvik ligger helt nord og tilhørte kanskje Herlø sogn i Mangers prestegjeld.

Jeg har under alle omstendigheter ikke funnet henne i disse bøkene, så kanskje dere kan hjelpe?

På forhånd takk

Mvh

Kenneth V. Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne kirkebøker for Fjell fra 1835.

Soknehistorikken:

Kirkesokn: Fjell (1813-) og Askøy (1813-1819, 1841-1871). Utskilt fra Sund prestegjeld 1813, på nytt anneks under Sund i 1819. Sammen med Askøy nytt prestegjeld 1842. Avgang: Askøy skilt ut 1819 til St. Jørgens Hospital, og etter at de på nytt var slått sammen 1842. Askøy skilt ut som eget prestegjeld i 1871.

Jeg finner ikke noen Kari Håkonsdatter fra Fjell i folketellingen 1910, og heller ikke i dåpslistene for Fjell sokn 1910-1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne kirkebøker for Fjell fra 1835.

Soknehistorikken:

Kirkesokn: Fjell (1813-) og Askøy (1813-1819, 1841-1871). Utskilt fra Sund prestegjeld 1813, på nytt anneks under Sund i 1819. Sammen med Askøy nytt prestegjeld 1842. Avgang: Askøy skilt ut 1819 til St. Jørgens Hospital, og etter at de på nytt var slått sammen 1842. Askøy skilt ut som eget prestegjeld i 1871.

Jeg finner ikke noen Kari Håkonsdatter fra Fjell i folketellingen 1910, og heller ikke i dåpslistene for Fjell sokn 1910-1912.

Beklager, min feil, alle årstallene er 100 år feil, skal være 1810 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider