Leif Salicath Skrevet November 17, 2011 Del Skrevet November 17, 2011 Jeg klarer ikke selv å tyde morens etternavn, se lenke. Det gjelder barnet Elen døpt 3 past Tri, dvs. 10.jul.1791. Faren er mons. Jørgen Pladt og moren Sille Maria ....... Håper på hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet November 17, 2011 Del Skrevet November 17, 2011 Jeg leser foreldrene som: Mons. Jørgen Pladt i Westfoss. og Zille Maria Bredal. Kan det stemme? Håpet å finne navnet hennes i FT 1801, men der er hun enke og kalles bare Plat... :huh: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet November 17, 2011 Forfatter Del Skrevet November 17, 2011 Tusen takk, atter en gang, Else. Ja, hun finnes i ft1801 med mannens etternavn. Datteren Elen finnes både i Seljord som "Antaget barn" hos sognepresten og hos moren i Vestfossen, hhv. 9 og 10 år gammel, men det er ganske sikkert samme person. På Distreff ser jeg nå at en annen også kommet til at Bredal er riktig. Bredal er et relativt skjeldent navn i ft1801 og burde være mulig å finne ut av, men ingen er i Eiker-området. Jeg kjenner til prester med dette navn. Dette kan være en link, jfr. sognepresten i Seljord. mvh Leif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå