Gå til innhold
Arkivverket

Waiting for statistikk, arkivverket...

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Er det flere enn meg som sitter å venter i flere minutter på "statistikk.arkivverket .."?

Det gjelder FT, Ny debatt og kirkebøker. Jeg tror faktisk det eneste stedet hvor dette ikke skjer er gamle Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som sitter å venter i flere minutter på "statistikk.arkivverket .."?

Det gjelder FT, Ny debatt og kirkebøker. Jeg tror faktisk det eneste stedet hvor dette ikke skjer er gamle Digitalarkivet.

Ja, forumet er veldig tregt for tiden. Venter ikke flere minutter, men ca halvt minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også denne meldinga, men det er ikke noe å vente på for selve sida er jo ferdig lastet. Denne "statistikk.arkivverket.no" er trolig noe som Arkivverket har til internt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også denne meldinga, men det er ikke noe å vente på for selve sida er jo ferdig lastet. Denne "statistikk.arkivverket.no" er trolig noe som Arkivverket har til internt bruk.

Hvis man går inn via siste innlegg, får man opp det øverste innlegget i stedet - og må vente 25 sekunder før man blir sendt videre til siste innlegg. Så da er det raskere å scrolle ned selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går inn via siste innlegg, får man opp det øverste innlegget i stedet - og må vente 25 sekunder før man blir sendt videre til siste innlegg. Så da er det raskere å scrolle ned selv.

Jeg kommer rett til siste innlegg uten å måtte vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil at alt er i orden selv om statistikk henger. Så lenge statistikk står der kan du ikke velge sted i fylke i 1910. Du kan heller ikke velge embete i skifter, men du kan søke embete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å vente i "ei lita evighet" med å velge kommune/sted i fylket i 1910-tellinga har irritert meg grenseløst idag <_<

Hva dette skyldes, må Arkivverkets IT-folk svare på. Men mitt lille triks er å avbryte lastinga av sida (stopp/oppdater eller stop/reload). Da trenger jeg ikke vente på at det siste elementet skal lastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider