Gå til innhold
Arkivverket

32 bit Access mdb under 64 bit Windows: LØST

Berit Gullbekk
 Del

Recommended Posts

Jeg har noen kildebaser laget i Access. De gikk fint under XP, men under WIN7 64 bit går det ikke. Jeg kontaktet utgiveren og fikk beskjed om å laste ned Virtual PC. Jeg gikk på Microsofts sine sider for å laste den ned, men den gang ei. Jeg måtte ha Proff utgaven av Windows for å kunne bruke den. Er det noen som har en glup ide? Må jeg virkelig oppgradere til Proff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke OO og håpet å slippe det. Jeg måtte legge inn Bill sin Office(minus Access) p.g.a kompabilitetsproblemer. 2 officepakker tar mye plass. Det er 64 bit'n som er problemet, hadde jeg bare kommet rundt det. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kildebaser laget i Access. De gikk fint under XP, men under WIN7 64 bit går det ikke. Jeg kontaktet utgiveren og fikk beskjed om å laste ned Virtual PC. Jeg gikk på Microsofts sine sider for å laste den ned, men den gang ei. Jeg måtte ha Proff utgaven av Windows for å kunne bruke den. Er det noen som har en glup ide? Må jeg virkelig oppgradere til Proff?

Har du både 64-bit Win7 og 64-bit Office? Korleis artar problemet seg? Får du feilmelding? Kva står det i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids prøve Microsoft Access Runtime (hvilken versjon du laster ned er avhengig av versjonen på databasene du vil åpne). Access Runtime tillater deg og åpne (med ikke lagre endringer) i Access databaser. 2007 versjonen kan lastes ned her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 64 bit WIN. Den basen jeg skal åpne er med en run-time greie som ikke går med 64 bit. Når jeg prøver å installere den får jeg beskjed om at denne filen ikke er kompatibel med windowsversjonen jeg kjører. Siden jeg har 64 bit skulle jeg vel hatt 32 bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... lenken min gjaldt visst bare Vista og tidligere. Jeg fant ikke noe for Win7 64 i farten, men jeg er temmelig sikker på at de har gratisversjoner av officeprogrammene (inkludert Access) som er ment for videredistribuering av programvare og dokumenter basert på officeteknologien til personer som ikke har fullversjoner av disse programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider