Gå til innhold
Arkivverket

Er det bare min PC som jobber tregt i DA?

Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Jeg tillater meg å komme med ovenstående spørsmål her fordi det gjelder bare i DA. (Altså ikke andre sider på Internet.) Når jeg klikker på f.eks. Forum - Tyding av skannede kilder - en tematråd - og lenke til kb el.l. det spørres om, så kommer den blå streken nederst på skjermen (som indikerer framdrift i nedlastingen) bare halvveis før ny side vises og jeg kan klikke meg videre. Jeg er vant med at kb-sida det lenkes til, kommer opp i nytt bilde, men nå kommer det i samme bilde som forumet.

Det virker som om noe i DA gjør at systemet må hente neste side fra "dypet" for hvert klikk, for hvis jeg venter lenge nok til at den blå streken er ferdig (som tar mange sekunder) så kommer omsider kb-sida opp i nytt bilde.

Dette er noe jeg merket i forrige uke en gang, men tenkte det var forbigående og ville bli rettet i DA etter hvert. Men det "henger" fortsatt, så jeg lurer på om feilen kan være på min PC likevel, selv om jeg har samme opplevelsen i både Internet Explorer og Mozilla Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme som du gjør, Aud, så det er nok ikke bare din PC.. <_< Det du nevner om at kirkeboksidene nå ikke lenger åpner seg i eget bilde, har jeg også registrert. Det er nokså irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner om at kirkeboksidene nå ikke lenger åpner seg i eget bilde, har jeg også registrert. Det er nokså irriterende.

Dette har jeg også oppdaget de siste dagene, og synes også det er veldig irriterende. Det er likevel mulig og åpne lenkene i eget vindu ved og holde nede shift knappen når en klikker på lenkene (ihvertfall i FireFox som jeg bruker mest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Da kan jeg i det minste trøste meg med at det ikke ligger på min PC dry.gif

Nyttig tips fra deg Ken, det med shift-knappen visste jeg ikke så takk skal du ha! :)

Og da skjedde det underlige at akkurat nå virker DA slik det pleier igjen!

Endret av Aud Sandbu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med en statistikk-server som ikke vil samarbeide helt. Når den går ned står sidene og laster i det uendelige. I sånne tilfeller kan det være lurt å stoppe lastingen på siden. Da skal alt fungere. Vi satser på å flytte statistikken til en mer stabil maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.