Gå til innhold
Arkivverket

hallo haugesund

mostika
 Del

Recommended Posts

johanne sofie johansdatter f.1874, døpt i alta, datter av johan,Johanni Mustikka, og anna sofie olsdatter

Noen som kjenner navnet igjen, eventuelt er etterkommere?

Eva Mostika

Nå har jeg ikke tid til å sjekke fødselsdatoen hennes, men er dette personen du søker?

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036657004908/

Hun var i så tilfelle ugift så sent som i 1910, det kommer ikke frem at hun hadde barn (men det kan jo ikke utelukkes).

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger bare inn lenke til opplysninger Eva har fått tidligere som er samlet her, så de som hjelper har et så godt grunnlag som mulig: http://forum.arkivve...ost__p__1489070

Nå dreier jo spørsmålet seg om Johanne Sofies eventuelle etterslekt. :-)

Takk skal du ha. Da ser jeg at "alt arbeidet" (om enn det ikke var så mye) var ganske overflødig. Leit at Eva ikke kunne ha vist til tidligere innlegg. Kanskje én tråd hadde vært det enkleste? Det er kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å lete seg gjennom kirkebøkene for å finne dødsfallet og deretter fremskaffe skiftepapirene.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, dere er fantastisk, jeg tar til etterretning alt dere sier og prøver å bli bedre på å legge ved opplysninger og data for fremtiden. Ha en riktig god helg alle gode hjelpere dær ute. Eva Mostika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis den ugifte fabr. pigen Johanne Johannesen f.1874 fra Alten som dør av leversyke den 6.12.1915 og blir gravlagt 11.12.1915. Hun bodde i Myhren som lå under garden Sørhaug. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5175&idx_id=5175&uid=ny&idx_side=-176

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at det er samme person du har funnet. Man kan selvsagt sjekke skiftet hennes, men ettersom det ikke var registrert noen barn boende hos henne ved folketellingen i 1910, er det vel mest sannsynlig at hun ikke bare var ugift, men også barnløs.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider