mostika Skrevet November 24, 2011 Del Skrevet November 24, 2011 johanne sofie johansdatter f.1874, døpt i alta, datter av johan,Johanni Mustikka, og anna sofie olsdatter Noen som kjenner navnet igjen, eventuelt er etterkommere? Eva Mostika Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet November 24, 2011 Del Skrevet November 24, 2011 johanne sofie johansdatter f.1874, døpt i alta, datter av johan,Johanni Mustikka, og anna sofie olsdatter Noen som kjenner navnet igjen, eventuelt er etterkommere? Eva Mostika Nå har jeg ikke tid til å sjekke fødselsdatoen hennes, men er dette personen du søker? http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036657004908/ Hun var i så tilfelle ugift så sent som i 1910, det kommer ikke frem at hun hadde barn (men det kan jo ikke utelukkes). DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Arthur Hansen Skrevet November 24, 2011 Del Skrevet November 24, 2011 Jeg kan ikke finne noen opplysninger om henne, men jeg kan undersøke i adressebok for 1918 på biblioteket i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet November 24, 2011 Del Skrevet November 24, 2011 Fødselsdatoen 18. april 1874 ser ut til å stemme: Finnmark fylke, Alta i Alta, Ministerialbok nr. 1 (1858-1878), Fødte og døpte 1874, side 243 (nr. 32). DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet November 24, 2011 Del Skrevet November 24, 2011 Jeg legger bare inn lenke til opplysninger Eva har fått tidligere som er samlet her, så de som hjelper har et så godt grunnlag som mulig: http://forum.arkivve...ost__p__1489070 Nå dreier jo spørsmålet seg om Johanne Sofies eventuelle etterslekt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet November 25, 2011 Del Skrevet November 25, 2011 Jeg legger bare inn lenke til opplysninger Eva har fått tidligere som er samlet her, så de som hjelper har et så godt grunnlag som mulig: http://forum.arkivve...ost__p__1489070 Nå dreier jo spørsmålet seg om Johanne Sofies eventuelle etterslekt. :-) Takk skal du ha. Da ser jeg at "alt arbeidet" (om enn det ikke var så mye) var ganske overflødig. Leit at Eva ikke kunne ha vist til tidligere innlegg. Kanskje én tråd hadde vært det enkleste? Det er kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å lete seg gjennom kirkebøkene for å finne dødsfallet og deretter fremskaffe skiftepapirene. DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mostika Skrevet November 25, 2011 Forfatter Del Skrevet November 25, 2011 takk takk, dere er fantastisk, jeg tar til etterretning alt dere sier og prøver å bli bedre på å legge ved opplysninger og data for fremtiden. Ha en riktig god helg alle gode hjelpere dær ute. Eva Mostika Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Arthur Hansen Skrevet November 25, 2011 Del Skrevet November 25, 2011 Det er sannsynligvis den ugifte fabr. pigen Johanne Johannesen f.1874 fra Alten som dør av leversyke den 6.12.1915 og blir gravlagt 11.12.1915. Hun bodde i Myhren som lå under garden Sørhaug. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5175&idx_id=5175&uid=ny&idx_side=-176 Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag T. Hoelseth Skrevet November 26, 2011 Del Skrevet November 26, 2011 Jeg er ikke i tvil om at det er samme person du har funnet. Man kan selvsagt sjekke skiftet hennes, men ettersom det ikke var registrert noen barn boende hos henne ved folketellingen i 1910, er det vel mest sannsynlig at hun ikke bare var ugift, men også barnløs. DTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Arthur Hansen Skrevet November 28, 2011 Del Skrevet November 28, 2011 Her kommer enda et bevis på at det er den rette Johanne Sofie som døde i Haugesund 6.12.1915. Se vedlegget: Mvh. Johan Arthur Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå