Gå til innhold
Arkivverket

Hilma Kristense Iversen født 28.1.1902 i Steinkjer

Svein Iversen
 Del

Recommended Posts

Hilma Kristense Iversen ble født 28 januar 1902 i Steinkjer: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060823070392.jpg

Jeg finner henne ikke i 1910 tellingen. Det er en Hilma Iversen fra Trondhjem i passasjerlisten for SS Stavangerfjord fra Oslo til New York 13.9.1927,(nr. 215): http://www.gjenvick.com/PassengerLists/Norwegian-AmericaLine-NAL/Westbound/1927-09-13-PassengerList-Stavangerfjord.html Kan det være "min" Hilma Iversen? Hvor ble det i så fall av henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy og Anne: Det høres fornuftig ut at Hilma var "satt bort" som gjeterjente på en gård i 1910, da hennes mor døde i 1909. Så her tror jeg dere har rett. Jeg er derimot mer i tvil om Hilma Nilsen Vatne fra Oslo er den samme som Hilma Iversen fra Trondhjem. Noen tips om hvordan jeg kan komme videre for å finne mer ut om Hilmas videre skjebne? Hun var halvsøster til min far, så det kunne vært interessant å finne ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En henvendelse til statsarkivet i Tr.hjem om oppslag i dødsfallsprotokollen vil kunne gi svar, event. sjekk i kirkeboken for døde. Det hender at man får oppgitt data fra enkeltsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy: Dette er helt sikkert den riktige Hilma. At hun ble konfirmert i Kvam øker jo sannsynligheten for at det var hun som ble gravlagt i Kvam i 1932. Men jeg forsøker med en henvendelse til statsarkivet, som Erling foreslår, for å få det endelig fastslått. Takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.