Gå til innhold
Arkivverket

Kirkeboksidene funker ikke i Safari ?

Litta
 Del

Recommended Posts

Hei

Kan noen som bruker Safari se om de ikke bare kommer inn på en kirkebokside, men også om de får endret størrelse, bla til neste side osv ?

Jeg får det til i andre browsere, men ikke Safari og jeg håper inderlig at det er ikke er permanent !

Jeg gjorde oppmerksom på det i "Spørsmål om skannet materiale', men fikk ikke så mye ut av det og tenkte derfor at jeg ville be noen om å prøve, hvis de bruker Mac ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen som bruker Safari se om de ikke bare kommer inn på en kirkebokside, men også om de får endret størrelse, bla til neste side osv ?

Jeg får det til i andre browsere, men ikke Safari og jeg håper inderlig at det er ikke er permanent !

Jeg gjorde oppmerksom på det i "Spørsmål om skannet materiale', men fikk ikke så mye ut av det og tenkte derfor at jeg ville be noen om å prøve, hvis de bruker Mac ;)

Jeg har testet Safari/Mac i ettermiddag og hadde ingen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safari-nettlesaren for Mac fungerer heilt som normalt også på kyrkjeboksider her hjå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safari fungerer fint her også. (Jeg har versjon 5.1.1)

Har du sjekket at javascript er slått på?

Safari -» Valg… -» Sikkerhet -» Aktiver Javascript

Du kan også forsøkte å slette buffer og/eller cookies (aka. informasjonskapsler - under Personvern).

En annen ting du kan teste er å opprette en egen testbruker på Mac-en, logge inn på denne, og se om det fungerer der. Hvis det fungerer der, tyder det på at det er noe med innstillingene til Safari på din bruker.

Det er de tingene jeg pleier å prøve først dersom noe ikke helt fungerer som det skal.

I verste fall kan du forsøke å nullstille Safari (OBS: ta backup av bokmerker og slikt først!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safari fungerer fint her også. (Jeg har versjon 5.1.1)

Har du sjekket at javascript er slått på?

Safari -» Valg… -» Sikkerhet -» Aktiver Javascript

Du kan også forsøkte å slette buffer og/eller cookies (aka. informasjonskapsler - under Personvern).

En annen ting du kan teste er å opprette en egen testbruker på Mac-en, logge inn på denne, og se om det fungerer der. Hvis det fungerer der, tyder det på at det er noe med innstillingene til Safari på din bruker.

Det er de tingene jeg pleier å prøve først dersom noe ikke helt fungerer som det skal.

I verste fall kan du forsøke å nullstille Safari (OBS: ta backup av bokmerker og slikt først!)

Hei Judith

'Noen' hadde rotet med mine cookies-innstillinger, så nå er alt bra igjen :D

Takker for innspill !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.