Gå til innhold
Arkivverket

Mine Norske forfæder

PTNielsen
 Del

Recommended Posts

Hej Alle, håber dette indlæg er kommet i det rette forum. Jeg bor i Danmark, men er født i Norgen, Oslo! Jeg er begyndt at se om jeg kan finde mine Norske forfæder. Desværre er min Norske far død, men hans mor (min farmor) lever fortsat! Hun ved dog ikke at jeg er kommet til, da min mor og far kun var sammen i kort tid da min mor arbejde i Norge. Så hun ved ingen ting om mig.

Og jeg vil gerne undgå at give en 83 år et chok, ved at sige "Hej Farmor, kan du hjælpe mig med min slægt" :) Hun er fra Bodø, Norge! Jeg er ikke ude på at skabe kontakt, men er ude efter info om hende far og mor. Og gerne ude at indblande hende i dette! Kan dette lade sig gøre? Har desværre kun meget lidt info om hende! Ved dog hvem hun har været gift med! Hvad kan jeg gøre? Alle forslag er velkommen :) PÅ forhånd tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjenner namnet på far din skal det la seg gjere å "hoppe over" han og mora i slektsgranskinga di. Eg kan gje deg nokre innfallsvinklar, men har ikkje lyst å gjere det i ope forum, fordi det er lettare å finne dei rette kanalane når ein veit meir om personane. Du kan gjerne sende meg ein epost - aasers@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hun altså født ca. 1928, et år som ikke er dekket av sperrefristen. Så dersom kirkebøkene er innlevert for det aktuelle området, burde hun være å finne der.

Dersom du vet fornavn og fødselsdato, så burde det være mulig å finne henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyder rigtig godt :) Tak - vil glæder mig rigtig meget til at vide mere om min norske forfæder. Til Aase R Sæther - Sandane, jeg sender dig en e-mail, og hvis du har mulighed for at se om den info jeg har er nok, så vil jeg blive meget glad. Og til Frank, tak for svar. Det problem jeg tro der måtte komme er, at jeg ikke har min farmors pige navn! Kun det efter navn hun fik da hun blev gift (og det var ikke med min farfar). For hun blev først gift efter min far blev født i 1945. Så kender desværre ikke min farfar. Min far prøvet engang at finde info om ham, men det lykkes desværre aldrig. Så er meget glad for ALT den hjælp jeg kan få dette. Tak alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider