Gå til innhold
Arkivverket

Peter Cornelius Johansen og Ingbertine Gerhardine Johannesdatter Møller

Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med tipp-oldeforeldrene mine om hvor og når de døde?

Peter Cornelius Johansen, f. 30 jan 1834, Fosnes, Nord-Trøndelag. Døde antagelig i 1916, Hol i Lofoten, men litt usikker på om det er rett person jeg har funnet i kirkeboken Min lenke g. 08 aug 1861, Stod, Nord-Trøndelag med Ingbertine Gerhardine (Johannesdatter) Møller, f. 06 mar 1834, Trondheim. (Hun var en niese av Andreas Christian Møller, grunnleggeren av den første døveskolen i Norge). Jeg vet ikke når hun døde, men hun levde i alle fall i 1900.

Alle ungene var født i Grong/Namsos. De flyttet etterhvert nordover. 1865 bodde de i Namsos, i 1875 Alstahaug i Nordland Min lenke og 1900 i Min lenke.

Finner dem ikke i FT1910. Men en datter, Inga Kristine, g. Five bodde i Svolvær i 1910, og en sønn Hans Christian var gift og bosatt Kvæfjord i 1910.

Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Ingbertine døde 5. februar 1903:

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Hol i Buksnes, Ministerialbok nr. 882A02 (1897-1913), Døde og begravede 1903, side 239.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39686&idx_id=39686&uid=ny&idx_side=-205

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb10051104040206.jpg

Buksnes ligger i Nordland, skiftematerialet er i dette tilfellet i Statsarkivet i Trondheim. Dødsmeldingen skal normalt liste arvingene hennes.

Da Peter ble registrert som død i 1916 står det at han var født i Namdalen. Han var forsørget av fattigkassen, slik at det trolig ikke er gitt opplysninger om hans arvinger i dødsfallsmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.