Gå til innhold
Arkivverket

Erik Arnesen på Nes, Romerike

Sindre Eriksen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver igjen å få hjelp til å finne min Tippoldefar, Erik Arnesen. Her har jeg stått fast i mange år og han står bare oppnevnt som far og tjenestegutt på min oldefars dåp (i 1906), konfirmasjon og ekteskap.

Erik Arnesen giftet seg aldri med sin kone, Oline Thorsteinsdtr., og hun fikk unge med en ny mann allerede i 1907.

Dåpen til min oldefar Einar Olaf Eriksen (nr. 2): Kirkebok for Fenstad kirke

Her kan det godt hende at det står noe interessant under "Anmerkninger", fordi det klarer jeg ikke å tyde.

Det er mulig at Erik Arnesen var en jernbanearbeider, men det har jeg ingen bevis for.

Mvh

Sindre Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Karin, da vet jeg ihvertfall at han ikke har noen barn fra før.

Det eneste jeg begynner å lure på, er om Oline ar oppgitt riktig navn på faren. Kanskje hun ikke hviste hvem faren var, eller hun oppgav falsk navn for å beskytte faren. Men dette får man jo ikke sjekket å, man må jo bare gå ut ifra at dette er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ser at Oline er født i 1887 i Odalen i følge 1910 tellingen. Da burde vel Erik være den som er født i 1883. I følge 1900 tellingen så finner jeg ikke en Erik Arnesen i Akershus som passer men i Tynset i Hedmark finner jeg en Erik A f 1883 som kan passe http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0437&kenr=001&bnr=0011&lnr=00

I 1903 melder denne Erik Arnesen (i Tynset) utflytting til Amerika http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3594&idx_id=3594&uid=ny&idx_side=-123

Men det ser ikke ut til at han dro til USA (ikke funnet blant emigrantene i Kristiania i hvertfall

Du burde lete etter Arne Eriksen eller kona hans sin død, kanskje du kan finne noe i lensmannsprotokollen for Tynset vis de finnes, for der kan jo arvingene stå nevnt

Mvh

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Magne!

Dette skal jeg sjekke og får håpe at jeg kommer noen vei med dette.

Mvh

Sindre Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider