Gå til innhold
Arkivverket

Berthe Marie Jørgensdatter født 1761 Gretteland Rolvsøy

Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter Berthe Marie Jørgensdatter sin mor, Anne Jørgensdatters opphav.

Berthe Marie Jørgensdatter døpt 7 nov 1761 Tune, foreldrene Jørgen Lechsen (Legsen) og Anne Jørgensdatter bor på Mellom Gretteland, Rolvsøy. Fadderene var : Maria, Guri Jon, Povel Gretteland og Anders Ringstad.

Jørgen Legsen født 1728 på Begby i Borge ble viet 1760 med Anne Jørgensdatter.

Trolovet 16 juli 1760 i Tune, Jørgen Lechsen Gretteland og Anna Jørgensdatter. Forlovere : Jon Gretteland og Povel ib.

Jørgen Legsen fikk skjøte på Mellom Gretteland 11 juni 1760.

Jørgen og Anne fikk flere barn : Ellen døpt 13 febr.1764, Lars døpt 9 febr.1766, Jørgen døpt 27 nov.1769 og Thore døpt 11 nov.1770.

Jørgen Legsen døde i 1774, 46 år. Gården Mellom Gretteland ble solgt på auksjon i 1775 ( Jørgens del, Jon Jørgensen eide også en del )

Hvor Anna Jørgensdatter flyttet med sine små barn ? Kan ikke finne at hun giftet seg igjen.

Da datteren Berthe Marie Jørgensdatter giftet seg i 1793 med Rasmus Torkildsen fra Skjeberg,bodde Berthe Marie på Kopperud.

Fant ei Anne døpt 24 januar 1734, far Jørgen Gretteland (Jonsen) Om det er henne ?

I 1801 bor hun på Søndre Skaara i Onsøy hos sin datter Elen og svigersønnen Halvor Christiansen som kjøpte gården i 1800.

Her står det at Anne er hans mor, men det er feil, hun heter Kari Nilsdatter. Her er Anne 57 år ? ( født 1744 ) : http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f18010134&gardpostnr=52&personpostnr=547&merk=547#ovre

Noen som kan hjelpe meg med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg leter etter Berthe Marie Jørgensdatter sin mor, Anne Jørgensdatters opphav.

Berthe Marie Jørgensdatter døpt 7 nov 1761 Tune, foreldrene Jørgen Lechsen (Legsen) og Anne Jørgensdatter bor på Mellom Gretteland, Rolvsøy. Fadderene var : Maria, Guri Jon, Povel Gretteland og Anders Ringstad.

Jørgen Legsen født 1728 på Begby i Borge ble viet 1760 med Anne Jørgensdatter.

Trolovet 16 juli 1760 i Tune, Jørgen Lechsen Gretteland og Anna Jørgensdatter. Forlovere : Jon Gretteland og Povel ib.

Jørgen Legsen fikk skjøte på Mellom Gretteland 11 juni 1760.

Jørgen og Anne fikk flere barn : Ellen døpt 13 febr.1764, Lars døpt 9 febr.1766, Jørgen døpt 27 nov.1769 og Thore døpt 11 nov.1770.

Jørgen Legsen døde i 1774, 46 år. Gården Mellom Gretteland ble solgt på auksjon i 1775 ( Jørgens del, Jon Jørgensen eide også en del )

Hvor Anna Jørgensdatter flyttet med sine små barn ? Kan ikke finne at hun giftet seg igjen.

Da datteren Berthe Marie Jørgensdatter giftet seg i 1793 med Rasmus Torkildsen fra Skjeberg,bodde Berthe Marie på Kopperud.

Fant ei Anne døpt 24 januar 1734, far Jørgen Gretteland (Jonsen) Om det er henne ?

I 1801 bor hun på Søndre Skaara i Onsøy hos sin datter Elen og svigersønnen Halvor Christiansen som kjøpte gården i 1800.

Her står det at Anne er hans mor, men det er feil, hun heter Kari Nilsdatter. Her er Anne 57 år ? ( født 1744 ) : http://digitalarkive...7&merk=547#ovre

Noen som kan hjelpe meg med dette ?

Hei!

Min mor har lagt inn Jørgen Gretteland og Anne Jørgensdatter, som mine forfedre. ( foreldre av Jørgen Jørgensen Gretteland 1768-1809)

Hun har funnet Anne med oppgitt med fødselsdato 1734 og Jørgen med fødselsdato 1733.

Jeg har lagt ut infoen på Geni, og lagt til søsknene til Jørgen:

http://www.geni.com/family-tree/index/6000000004977707308#6000000004977707308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.