Gå til innhold
Arkivverket

Petrine Hauge fra Haugsbygd ved Ålesund

Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter fødselsdato og foreldre til Petrine Hauge . Hun skal være født i Haugsbygd ved Ålesund. Hun ble gift med Eldor Meier Nilsen ( 23.02.1876-23.06.1925). Hvor de ble gift vet jeg ikke , men både Eldor og Petrine døde i U.S.A. De skal ha vært bosatt i Portland Oregon. Petrine skal ha dødd i 1919 og Eldor i 1925. Et søskenbarn av Petrine skal ha reist over for å ta seg av barna etter foreldrenes død. vis noen vet mer om Petrine og eventuelt hennes søskenbarn, så er jeg takknemlig for å bli informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende opplysninger . Jeg prøvde å finne Normanns dåp i sande , men det fant jeg ikke. Kanskje han var døpt annet sted. Eldor og Petrine fikk 3 gutter i U.S.A , Konrad ( 1911-), Melvin ( n1912.) og Elmer ( 1918-).

De var alle svært unge da mora døde i 1919.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fann Normans dåp, døpt i Ålesund i jan. 1909, øverst her:

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39476&idx_id=39476&uid=ny&idx_side=-70

Altså ikke gamle karen da de la ut på den lange reisen i april samme år.

Malla Hauge som er fadder er trolig ho som drar etter til N.Dakota i 1910. Kanskje var ho det omtalte søskenbarnet?

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=EMIAALE&gardpostnr=9203&merk=9203#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se fadderne til Normann i 1909. Gullgraver Johan Hauge og farmer Gustav Hauge . Begge fra U.S.A. Så Petrine hadde slekt "over there" før hun reiste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.