Gå til innhold
Arkivverket

Noen med abonnement på Ancestry som kan hjelpe?

Oddbjørg Brænd
 Del

Recommended Posts

Prøver å finne frem til nålevende slektninger i USA. Men ettersom jeg ikke har noe abonnement på Ancestry blir jeg "stoppet på veien" til eventuelle emailadresser. Har på Google søkt på "Archie Clifford Gilbertson" og har fått opp at dette navnet finnes i familietre laget av "sgbygdebok" og "Kristina Anderson". Noen som kan være behjelpelig med å finne deres emailadresser? PÅ forhånd tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name: Archie Clifford Gilbertson Birth Date: 9 Sep 1904 Birth Place: Arendahl, Fillmore, Minnesota Gender: Male Christening Date: 2 Oct 1904 Christening Age: 0 Father's Name: Christopher O. Gilbertson Father's Age: 39 Father's Birth Place: Arendahl Twp., Minnesota Mother's name: Radine Or Dena Asleson Gilbertson Mother's Age: 34 Mother's Birth Place: Rushford Twp., Minnesota FHL Film Number: 1316801

Name: Archie C Gilbertson Birth Year: abt 1905 Home in 1930: Arendahl, Fillmore, Minnesota

View Map Relation to Head of House: Son Father's Name: C O Gilbertson Mother's name: Dena Gilbertson Occupation:

Education:

Military Service:

Rent/home value:

Age at first marriage:

Parents' birthplace: bracket.pngView image Neighbors: View others on page Household Members: Name Age C O Gilbertson 64 Dena Gilbertson 60 Archie C Gilbertson 25 Amey Arteson 23 Adeline Benston 9 Olive Benstone 7

Name: Archie Clifford Gilbertson Birth Date: 9 Sep 1904 Death Date: 21 Jun 1980 Death County: Winona Mother's Maiden Name: Aslesen State File Number: 015787 Certificate Number: 015787 Certificate Year: 1980 Record Number: 2017205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne hatt dataene til denne karen:

Gothenburg, Sweden, Passenger Lists, 1869-1951 (in Swedish)

Immigration & Travel

View Image Name: Per Johan Henrikson

Birth: year - location

Departure: date

Arrival: Hull, England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Til Erling :

Er det denne mannen

Name: Per Johan Henrikson

Birth: 16 Dec 1859 - Torsby, Varmland (Värmland), Sweden

Death: 18 May 1932 - Tioga, Williams, North Dakota, USA

Parents: Henrik Persson, Maria Jonsdotter

Spouse: Inga Marie Schroeder

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være han. Den jeg leter etter er f 1841, var fra Ørebro og ble etter 5 lovbrudd og div fengselsopphold sendt ut av landet Sverige en gang i 1880-årene. Derfor lurte jeg på den som reiste fra Gøteborg til England.

Derfor skulle jeg gjerne hatt et søk "Worldwide" på Ancestry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider