Anne-Berit Eriksen Skrevet Januar 9, 2012 Del Skrevet Januar 9, 2012 Hei Hvorfor finnes ikke dødsmeldingene til dem som dør på gamlehjem i søkemotoren? Har vært heldig at Rune har funnet flere dødsdatoer for meg på folk jeg har lett etter i flere år. De var alle død i årene 1912-1972, men finnes ikke i den databasen. Mvh Anne-Berit Eriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Nedrebø Skrevet Januar 11, 2012 Del Skrevet Januar 11, 2012 Databasen over døde i Bergen 1912-1972 bygger på Bergen skifteretts registre. Dersom dødsfall meldes en av de andre skifterettene, f. eks. Nordhordland, Midhordland eller Sotra, vil de ikke være med i databasen for Bergen. Laksevåg lå til Sotra, Åsane og Arna til Nordhordland og f.eks. Fana til Midhordland. Kirkebøkene forteller om registrerte dødsfall og begravelser, og har fulgt andre grenser enn skifterettene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Berit Eriksen Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Del Skrevet Januar 12, 2012 Takk for svar, men får det ikke helt til å stemme med dem jeg til slutt klart å få vite dødsdato-og sted til... De bodde på Sandviken gamlehjem (Nyhavnveien 6) og på Bergen komm. pleiehjem i Teatergt. 11-13. Burde de ikke da vært meldt til Bergen skifterett? Mvh Anne-Berit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå