Gå til innhold
Arkivverket

Pantebok Røros Bergrett 1690-1738

Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Kildeinformasjon: Protokollnummer: 1, Sted: Røros bergrett, Oppbevaringssted: SAT

Merknader: Med register.

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-.jpg

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:tl_read?idx_id=20023&uid=ny&idx_side=-95

Dette skjer ikke bare en gang når jeg holder på, men flere ganger per dag helt siden lørdag. Jeg håper det finnes en løsning?

Mvh Astrid Ryen

PS. Det rare er at permanent sidelenke her viser til siden som var for meg var sperret - det eneste jeg så, var det som her er permanent bildelenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den permanente bildelenken du har lagt ved mangler en del av adressen sin, det skal også være en kildereferanse der, men den er borte og derfor får du bildet som normalt brukes til klausulert materiale. Den permanente sidelenken du la inn er komplett og virker også fint.

Jeg vet ikke hva som har forårsaket feilen du opplevde på lørdag. Jeg oppfatter deg dithen at du får fram bildet for sperret materiale når du blar i en kilde som ellers skulle vært åpen. Jeg får ikke den feilen og det skal heller ikke ha vært noe trøbbel med serveren på lørdag eller seinere denne uka.

Vi har ikke fått liknende tilbakemeldinger så det virker som det er et svært lokalt tilfelle.

Hvis problemet vedvarer vil vi svært gjerne at du gir oss beskjed om dette og gjerne ta med tidspunkt når feilen oppstår og samtidig hvilken nettleser du bruker for å bla i disse kildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den permanente bildelenken du har lagt ved mangler en del av adressen sin, det skal også være en kildereferanse der, men den er borte og derfor får du bildet som normalt brukes til klausulert materiale. Den permanente sidelenken du la inn er komplett og virker også fint.

Jeg vet ikke hva som har forårsaket feilen du opplevde på lørdag. Jeg oppfatter deg dithen at du får fram bildet for sperret materiale når du blar i en kilde som ellers skulle vært åpen. Jeg får ikke den feilen og det skal heller ikke ha vært noe trøbbel med serveren på lørdag eller seinere denne uka.

Vi har ikke fått liknende tilbakemeldinger så det virker som det er et svært lokalt tilfelle.

Hvis problemet vedvarer vil vi svært gjerne at du gir oss beskjed om dette og gjerne ta med tidspunkt når feilen oppstår og samtidig hvilken nettleser du bruker for å bla i disse kildene.

Takk for utførlig svar, Anette. Du har oppfattet meg riktig. Jeg har fått frem bildet for for sperret materiale når jeg har bladd i denne panteboka for Røros. Når dette bildet for sperret materiale dukker opp, må jeg alltid gå ut av kilden og deretter inn igjen for å fortsette. Jeg opplever aldri noe lignende i annet skannet materiale som kirkebøker, skifter eller rettergangsmateriale.

Jeg bruker IE, og har nå lastet ned IE9, som vel er siste versjon? Jeg lover å melde tilbake i dette temaet, om jeg skulle oppleve noe lignende i tiden fremover, samt være mer presis med hensyn til tidspunkt når "fenomenet" dukker opp med mere.

Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.