Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i Bygdebok for Nes, Hedmark

Litta
 Del

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har bygdebøkene for Nes, Hedmark og som kan gjøre et oppslag for meg ?

Det dreier seg om opphavet til:

Kari/Karen Torgersdatter, født 1775 (?), Kvamseie (ifølge bb for Nes) - hun var gift med Gulbrand Jensen, Balstadeie.

Jeg var på biblioteket idag, men kunne ikke ta alle bøkene hjem, så jeg håper at noen vil forbarme seg over meg denne gangen. Jeg så faktisk etter Kari/Karen, men fant henne ikke på Kvam/Hvam. Det er vel henne som er på Kvam Østre i 1801, men der er ingen Torger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Kari Torgersdtr nevnt under Kvam nei. Ellers så står det ved vielsen og ved sønnen Torger sin dåp i 1804 at Kari bor på Horns eie. Jeg har desverre ikke bygdeboka som omhandler Øya der Horn ligger . Men det er ikke mange Kari Torgerdøtre født på Nes, den eneste jeg finner er Kari dpt 26/9 1779,klarer ikke tyde bosted.

søsken Anne dpt 11/5 77 Fougli,Ole 10/6 82 Lysrud,Mari 23/1 85 Kjelsrudeie samt Syver f ca 1787 bor hjemme hos foreldrene i 1801 under Dalby i Ringsaker.

Foreldrene til disse var Torger Syversen og Alis Olsdtr. Torger var fra Faugli f 1744.

Denne Kari er da altså født 1779 så 25 i 1801 blir feil, men alder i ft er ofte feil. Har du funnet dødsfallet hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen !

-og nei, jeg har ikke funnet dødsfallet hennes, men jeg får ta en økt med det, tenker jeg. Du hører det hvis jeg finner ut noe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Torgersdatter døpt 26.09.1779 Dælie Torger Syversen og Alis Olsdatter

Gulbrand Jensen døpt 09.03.1783 Grini Jens Gulbrandsen ig Berte Jensdatter

Gulbran og Kari fikk 8 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Torgersdatter døpt 26.09.1779 Dælie Torger Syversen og Alis Olsdatter

Gulbrand Jensen døpt 09.03.1783 Grini Jens Gulbrandsen ig Berte Jensdatter

Gulbran og Kari fikk 8 barn.

Tusen takk, Harald !

Lenke til kommentar