Gå til innhold
Arkivverket

Kan noen hjelpe meg litt???

Anne-Kristin
 Del

Recommended Posts

Lurer på om jeg leser riktig det som står helt til høyre( gravlund)??? her i denne kirkeboken,denne personen står som nr. 39

Lenke

Denne karen var min oldefar, han døde da bestemor var 1 år gml,har funnet ham i folketellinger som sønn og hans dødsfall i kirkeboka, men klarer ikke å finne ut hvor han ble gravlagt hvis han døde i Harstad og hvis han var gift på den tiden han døde så lurer jeg på hvorfor ikke kona stod oppført??? Har ikke funnet vielsen i noen kirkebøker, er ikke sikker på hvor jeg skal lete siden han ble født i Astafjord i Gratangen. I kirkeboka står det at han var arbeider på mekanisk verksted, lurer på om man kan finne ut hvilket mekanisk verksted han jobbet på??

Anne-Kristin

Endret av Anne-Kristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Linken du bruker, virker desverre ikke for andre enn deg, du kan ikke bruke den adressen som står på toppen av nettleseren din. Det er en midlertidig lenke for deg og som virker i 30 min eller noe sånt.

Når du er inne i kirkeboka, må du øverst velge bildeinformasjon og velge at den skal komme øverst. Da får du tre linjer med informasjon om kilden opp og det er den som heter Permanent sidelenke du må bruke. Prøv igjen.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Da ble det bedre. Det står Gravlund. Det jeg ser er at de som er gravlagt andre steder som for eksempel Skånland, så står det oppgitt, dermed tolker jeg det slik at når det bare står Gravlund, så menes det gravlunden på Trondenes. Når det gjelder innførsler i kirkeboka, så er det ikke vanlig at ektefellen til gifte menn blir oppgit, mens det motsatte gjelder for gifte kvinner.

Trondenes ligger i Troms, så dersom du retter spørsmålet ditt til Statsarkivet i Tromsø, vil de kunne sjekke dødsfallsmeldingen som sansynligvis vil inneholde opplysninger om etterlatte.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider